2024. március 7., csütörtök

Juhtúrós pogácsa - Borbás Marcsi receptje alapján








"Borbás Marcsi szakácskönyve" című, vasárnap délutánonként sugárzott műsorait minden alkalommal meg szoktuk nézni. Még tavaly láttuk az egyik epizódban, hogy juhtúrós pogácsát sütött. Bár már kétféle juhtúrós pogácsa receptem is van, a blogomon is fent vannak, de ez is megtetszett. Nemrég meg is sütöttem, fél adagot, 25 dkg lisztből. Így is 25 db lett belőle, vagyis 1 pogácsa = 1 dkg liszt 😁.

Nagyon finom, könnyű pogácsák lettek, pár darab maradt másnapra, természetesen akkor már nem olyanok voltak, mint amikor kisültek, de még akkor is finomak voltak.
Én legjobban melegen, langyosan szeretem a pogácsákat, szerintem akkor a legfinomabbak 😋.

Aki szereti a juhtúrót, annak ez is biztos hogy nagyon ízlene.....

Az eredeti receptet írom le, ennek én pontosan a felét vettem:

Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, (amiből nálam pár dkg teljes kiőrlésű búzaliszt is volt), 25 dkg juhtúró, 10 dkg vaj, 2 tojás, fél dl tej, 1 dl tejföl, 1 evőkanál cukor, 2,5 dkg élesztő, só, 
a teteje megkenéséhez: 1 tojás, 
a tetejére még, csak nálam:  reszelt sajt és köménymag.
 
Elkészítése:
Az élesztőt felfuttattam a cukorral elkevert langyos tejben, majd az összes tészta hozzávalóval bedagasztottam a tésztát. Ezután hideg helyen pihentettem - én kicsit tovább mint a műsorban - kb. 2,5 óráig is.
Ekkor kisodortam, jó ujjnyi vastagra, kiszaggattam, és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket. Tetejüket megkentem felvert tojással, megszórtam reszelt sajttal és köménymaggal.
Újra pihentettem 20-25 percig - most már a konyhában -, majd előmelegített sütőbe tettem, és addig sütöttem, míg a teteje szép pirosra sült. Ez az idő kb. 25 perc lehetett, de sütőtől függően több és kevesebb is lehet.


A megkelt tészta

A pogácsák kiszaggatása

Tepsiben - sütés előtt...

....és sütés után....




10 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek és biztos finomak voltak ! Kíváncsian olvastam hogy mennyi juhtúró kell bele mert nem mindegy már ennek az ára sem de fél adagot lehet hogy én is készítek majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon finom volt, próbáld ki, biztos neked is ízlik majd!

      Törlés
  2. Szép és biztos finom, de a töpörtyűset szerintem nem tudja legyőzni semmilyen más pogi. Legalábbis nálam nem. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, nekünk nagyon ízlett, mert finom könnyű pogácsa volt. A töpörtyűset mi is szeretjük, mindkettő finom, csak mindegyik másképp 😁.

      Törlés
  3. De szép mosolygósak lettek. Nekem bármelyik pogácsa bármikor jöhet, mindig jól tud esni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, nekünk is jöhet bármilyen pogi 😋

      Törlés
  4. Nagyon guszta pogácsák, csak úgy kínálják magukat! Szeretem a juhtúrót..... biztosan nagyon finomak voltak a pogácsák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, finomak voltak! A juhtúró nekünk is kedvencünk 😋.

      Törlés
  5. A juhtúró nagy kedvencünk, pogiban még nem kóstoltam, biztosan sikeres lenne nálunk is. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, én már sokszor sütöttem juhtúróval pogit 😋. Tegyél egyszer Te is egy próbát vele...

      Törlés