2023. április 1., szombat

Birslikőr rummal ízesítve






A télen több blogon is láttam birslikőrt, Neánál és Zsuzsánál is, tőlük jött az ötlet. Mindkettőjük rummal ízesítve készítették, amilyet mi még nem kóstoltunk, ezért felkeltette az érdeklődésemet. Van már egy birslikőr a blogomon, de az rum nélkül készült, ezért most, vagyis a télen én is megpróbálkoztam ezzel az új változattal. Ez is nagyon finom lett! 😋
Még december végén áztattam be a birseket, akkor még volt pár szép darab belőlük. A fűszerezését és a cukros sziruppal való hígítását is a régi receptem alapján, vagyis a saját ízlésemnek megfelelően végeztem. 
Valamikor március elején, vagy első felében szűrtem le és készítettem hozzá a szirupot. Mostanra már jól összeértek benne az ízek, húsvétra lehet majd koccintani vele...

Hozzávalók nálam: 2,5 dl finomabb pálinka, 0,5 dl rum, 2 db birsalma, 1 csillagánizs, 3-4 szem szegfűszeg, 2-3 kisebb darabka fahéj, 
a sziruphoz: 1,5 dl víz és 4 dkg vaníliás cukor.

Elkészítése:
A birset jól megmostam, magházát eltávolítottam, és héjastul kockákra vágtam. Egy befőttes üvegbe tettem, felöntöttem a rum és a pálinka keverékével, hozzáadtam a csillagánizst, a szegfűszeget és a fahéjdarabokat. Lezártam az üveget, és sötét helyre tettem.
A likőrt 8-9 hétig érleltem (lehet hogy több is volt), néha megrázogattam.
Az érlelési idő leteltével leszűrtem, és elkészítettem hozzá a szirupot. Ehhez a vaníliás cukrot a vízzel felforraltam, hagytam hűlni, majd a pálinkához öntöttem. Kicsit átkevertem, és a végleges üvegébe töltöttem. Hűtőbe tettem, s gyakorlatilag már fogyasztható volt.


Az érlelés, a kamrában tárolva. Középen a beáztatott birs, két szélén az ősszel eltett birsbefőttek.
Gondoltam, hogy "családja" környezetben talán jobban ment az érlelés 😍.



10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a színe és biztos finom volt ! Még régebben csak sima birsalma likőrt készítettem ízlett a férjemnek is pedig nem nagyon kedvelte a likőrt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Régebben én is sima birslikőrt csináltam, nekünk is ízlett. De ez más, ebben inkább a rum dominál, a birs íze kevésbé érzékelhető, de ettől függetlenül finom.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet, a húsvéti locsolók biztosan örülnek majd hogy ezzel a finomsággal kínálod őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, ha lesz locsolóm, biztos örülnek majd neki 😊😊.

      Törlés
  3. Kedves Katalin!
    Elképesztő, szinte egész délután a blogodat lapozgatom. Kitűnő háziasszony vagy, gyönyörűek az ételek, és a fotóid is, nagyon ügyes vagy! Élvezet a receptek között vadászni, köszönöm Neked! Sok sikert a továbbiakban is, szia, Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági, köszönöm szépen a sok dicséretet! További jó böngészést, és jó sütést-főzést!

      Törlés
  4. Ezt még nem próbáltam, bár nem is vagyok valami nagy "szesz-ivó". Egy finom birsbefőttet többre értékelek egy kupica likőrnél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi sem vagyunk nagy "szeszivók", de néha jólesik 😊.

      Törlés
  5. Egyáltalán nem vagyok nagy szesz-ivó, de azért kipróbálnám. Jó aszíne, és az íze is finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom lett, egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni. 😊

      Törlés