2023. április 20., csütörtök

Darafelfújt bogyós gyümölcsökkel és csokiöntettel


Csokiöntettel...

...és még anélkül




Darafelfújtat még sosem ettem, most megláttam az Ízőrzők Kisbajom műsorában. Megtetszett, a csokiöntet is rajta, így megsütöttem, de pár hozzávaló mennyiségén változtattam. 
Még van a fagyasztóban az eltett nyári bogyós gyümölcsökből, ezért azokból is tettem bele pár szemet.
Íme az én változatom.....

Hozzávalók nálam: 5 dl tej, 6 evőkanál (8 dkg) búzadara, 2 vaníliás cukor, 4 dkg margarin, 3 tojás, 6+3 dkg dkg cukor, 1 citrom reszelt héja, 
a tetejére: bogyós gyümölcsök (most fagyasztott áfonya és ribizli)
a sütőformához: margarin és 2 evőkanál zsemlemorzsa, 
az öntethez: 8 dkg csokoládé és főzőtejszín vagy tej.

Elkészítése:
A búzadarát a vaníliás cukorral és 5 dl tejjel állandó keverés közben sűrűre főztem. Mikor elkészült elkevertem benne a margarint - mindjárt el is olvadt -, és hagytam hűlni.
Közben a tojásokat szétválasztottam. A sárgájákat 6 dkg cukorral kikevertem, és hozzákevertem a már hűlő tejbegrízhez.
A tojások fehérjét a 3 dkg cukorral habbá vertem, és ezt is óvatosan hozzáforgattam az előzőekhez. A citrom reszelt héját is belekevertem.
A sütőformát - egy kis méretű zománcozott tepsit - kikentem margarinnal, és megszórtam zsemlemorzsával. Beleöntöttem a masszát, tetejét megszórtam a bogyós gyümölcsökkel, és előmelegített sütőben kb. 40-45 percig kezdetben nagy, majd takaréklángon megsütöttem. 
Közben a csokiöntetet is elkészítettem hozzá. A feldarabolt csokoládét tejszínnel összeolvasztottam, amivel tálalásnál a tányérokon meglocsoltam a szeleteket.


Sütés előtt...

....és sütés után


10 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz ez a felfújt! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretem a darát. Ez a darafelfújt nagyon finom lehetett a bogyós gyümölcsökkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, ha még nem készítettél ilyet, próbáld ki egyszer! Biztos ízlik majd 😊.

      Törlés
  3. Nagyon finomat sütöttél! Még régebben én is elkészítettem ezt nálam házi csoki öntettel volt .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, megnéztem a tiédet, nagyon guszta lett nálad is!

      Törlés
  4. Hmmmm. Ezt mintha mi "grízes lepénynek" hívtuk volna - mert valami hasonlót a nagymamám is sütött és mi (emlékezetem szerint ) kajszilekvárral ettük - ugyanis abban a történelmi korban, nem volt még kakaó(nk se..).De jók az emlékeim róla, nem lehet ez rossz....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, biztos ugyanez volt a tiétek is. Nagyon finom lehetett a baracklekvárral, a rizskoch-ot mi is azzal szoktuk enni.

      Törlés
  5. Ez nekem is kimaradt - még, de csodásan hangzik! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, könnyű, finom desszert, próbáld ki egyszer!

      Törlés