2023. január 31., kedd

Rakott édesburgonya


A rakott édesburgonya kimerve....

...és még a sütőtálban

Tavaly - vagyis 2022. őszén - is szépen termettek Apukám kertjében az édesburgonyák (batáták). Eddig csak sütve, köretként készítettem, most gondoltam megpróbálom a rakott krumpli mintájára megcsinálni.

Elsőre kicsit furcsa íze volt, mert az ember megszokta a kolbászhoz, tojáshoz a sós ízű krumplit és a savanyúságot, itt pedig helyette az édeskés édesburgonya társult az előbb felsoroltakhoz.
De ha vállalkozó szelleműek vagytok, próbáljátok ki, nem rossz, csak más... 😀

Hozzávalók, a képen látható kisebb adaghoz: kb. 4 db kis édesburgonya, 3 tojás, egy kis arasznyi füstölt kolbász, 1,5-2 dl tejföl, só, olaj.

Elkészítése: 
Az édesburgonyát héjában félpuhára megfőztem, majd karikára vágtam.
A kolbászt felszeleteltem és kevés olajon, serpenyőben, nagyon rövid ideig sütöttem, inkább csak melegítettem, hogy az olajban kicsit kioldódjon a kolbászból a paprika. 
A tojást is megfőztem, majd felszeletem.
Egy tűzálló tálba elkezdtem rakni a rétegeket, legalulra az édesburit, megsóztam, majd jött a tojás, ezt is sóztam, erre került kolbász. Meglocsoltam tejföllel, majd ismétlődött a rétegezés. 
Én általában három sor krumpli közé szoktam két-két tojás-kolbász réteget tenni.
A tetejére édesburgonya került, amit teljesen beborítottam tejföllel. Erre öntöttem a kolbász sütése után megmaradt olajat. 
Sütőben szép pirosra sütöttem, és savanyúsággal tálaltam..

Savanyú uborkával és erős paprikával



10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, édesburgonyát még nem ettem !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, egyszer próbáld ki az édesburgonyát. Köretnek tepsiben megsütve, szeletekre vagy hasábra vágva a legfinomabb. Kicsit édeskés, a sütőtök ízére hasonlít 😊.

      Törlés
  2. Még én sem ettem édesburgonyát, de nagyon guszta a te ételed és szép a tálalása is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, neked is azt tudom mondani, mint Évának, próbáld ki egyszer.

      Törlés
  3. Nagyon guszta!! Szerencsés vagy hogy Édesapád megtermeli még az édesburgonyát is a kertjében. Én sem vettem még, de enni már ettem étterembe sült krumplinak elkészítve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Sütve köretként sokszor készítettem már én is. Szerintem úgy a legfinomabb 😊. Próbáld ki egyszer Te is.
      Régen kuriózumnak számított, a piacon 1000-1200 ft is elkértek érte, ma már talán kicsit olcsóbb, és a többi áremelés mellett már beleolvad a manapság "megszokott" árak sorába. Nagyobb üzletekben, üzletláncoknál ha akciós már 450 ft-ért is lehet kapni. Volt hogy vettem én is, amikor éppen elfogyott a hazai.

      Törlés
  4. Szuper! 😊 Én már sokszor ettem édesburgonyát, nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, finom is az édesburi, örülök hogy Te is szereted 😄.

      Törlés
  5. Épp a napokban készítettem a hagyományos változatot. Ha legközelebb sorra kerül eszembe fog jutni ez a recept. Én is imádom az édesburgonyát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, nálunk is pont tegnap volt rakott krumpli, de a hagyományos 😄. Azért abból az igazi, de lehet hogy csak a szokás hatalma... 😊

      Törlés