2020. november 28., szombat

Fűszeres sütőtökös muffin







Itt a sütőtök szezon, amiből próbálunk minél többet enni. Apukám kertjében idén nagyon szépen termett, ezt a sütőtököt is tőle kaptuk.

Hasznos és közkedvelt ez a Közép- és Dél-Amerikából származó gyümölcs, magas a C vitamin tartalma és antioxidáns hatású. Jelentős a vas- mangán- foszfor- kálium- és réztartalma, ezért vízhajtó és vérnyomáscsökkentő hatása is van. Kitűnő rostforrás, tápértéke és energiatartalma igen magas.
Nemcsak sütve fogyaszthatjuk, hanem számos más édességben, levesekben is felhasználhatjuk, de húsok mellé köretnek is kiváló.
Fűszerezhetjük gyömbérrel, szerecsendióval, fahéjjal, szegfűszeggel, kardamommal, de az ínyencek római köménnyel, curryvel és korianderrel is tehetik még pikánsabbá.

Most nálam is mézeskalács fűszerkeverékből bőségesen került a muffinba, hogy már az ünnepekre hangolódva még téliesebb illatok árasszák el a konyhát....

Hozzávalók 12 db muffinhoz: 20 dkg megsült sütőtök, 2 egész tojás, 4 dkg olvasztott vaj, 12 (vagy ízlés szerint) dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja és 2-3 kiskanál leve, 20 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 1 jól púpozott (vagy 2 csapott) kiskanál mézeskalács fűszerkeverék, 5 dkg mazsola, 5 dkg durvára vágott dió, 
a megszórásához: vaníliás porcukor.

Elkészítése:
A sütőtököt sütőben megsütöttem, majd pépesítettem. A tojásokat kikevertem az olvasztott vajjal, a cukrokkal, a citromhéjával és levével, majd hozzáadtam a pépesített sütőtököt.
A száraz alapanyagokat - vagyis az összes többit - szintén összekevertem, és összedolgoztam a sütőtökös-tojásos egyveleggel. Ha nem lenne elég lágy, kis tejjel lazíthatjuk.
Papírkapszlival bélelt muffinformába kanalaztam, és előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütöttem.
Tálaláskor vaníliás porcukorral szórtam meg.

A sütőtök még sütés előtt

A tészta összeállítása

Már a muffinformában, sütésre készen



10 megjegyzés:

  1. Elsőként a háttérképedet csodáltam meg. Aztán a muffinodat! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Melinda! A muffin finom volt, az illata is nagyon kellemes volt 😀. Az új háttérnek tegnap készítettem a fényképet, már valami újra vágytam 😀.

      Törlés
  2. Nagyon finom csemege a sütőtök, nagyon szeretem. A muffinjaid szépek és biztos vagyok benne, hogy finomak is. Korábban én is sütöttem sütőtökös muffint. Egyébként hasonló a két recept. :)
    https://vanilinsuti.blogspot.com/2015/10/sutotokos-muffin.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! megnéztem a Te muffinodat, valóban hasonlóak 😀 Egy kis méretű muffinos receptes könyvből néztem ki, szokásom szerint kicsit átalakítva 😀.

      Törlés
  3. Finom muffinokat sütöttél, csodás tálalással. Mi is nagyon szeretjük a sütőtököt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, finom is a sütőtök, és egészséges! 😀

      Törlés
  4. Nagyon guszta! Szeretem a sütőtököt de süteménybe ritkán használom pedig finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom lesz tőle a süti, de az íze nem érződik ki 😀.

      Törlés
  5. Szinte idáig érzem az illatát a kis behavazott muffinkáknak. Minden földi jó benne van, így csakis finomak lehettek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Nea, nagyon finom, illatosak voltak 😀

      Törlés