2019. május 19., vasárnap

Epres túrómousse torta





Férjem születésnapjára "sütöttem" ezt a sütés nélküli finom tortát 😋
Nagyon szeretjük a túrótortákat, van is fent már több változat belőlük a blogomon. Most ez egy kicsit más a többitől, más ízekkel, más külalakkal, és mai divatos, elegáns nevével.... 😊

Hozzávalók nálam, egy 18 cm átmérőjű tortához, a kekszes alaphoz: 14 dkg zabkeksz, 5-6 dkg olvasztott vaj, pár csepp tej,
a túrómoussehoz: 25 dkg túró, 1 kis doboz epres joghurt, 10 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja és 1-2 evőkanálnyi leve, 4 kiskanál zselatin (por alakú), 2 dl hulala habalap, és annyi eper, amennyivel körbe ki tudjuk rakni, kb 20-25 dkg (nem mértem),
az eperzseléhez: 10 dkg eper, ízlés szerint cukor, 3 kiskanál zselatin, kevés citromlé, fél dl víz vagy gyümölcslé,
a torta díszítéséhez: tetszés szerint még eperszemek, esetleg más bogyós gyümölcsök.

Elkészítése:
A kekszet morzsává aprítottam, majd hozzáadtam az olvasztott vajat, kevéske tejet, és jól összedolgoztam. Ekkor a tortaforma aljába nyomkodtam. (Kanállal vagy egy pohár aljával a legkönnyebb).
A túrómoussehoz a túrót a porcukorral, a vaníliás cukorral, a citrom reszelt héjával és a joghurttal krémesre kevertem. A zselatint kevés befőttlével (vagy vízzel, vagy gyümölcslével) megfőztem.
A hulalából kemény habot vertem. Annyit félretettem belőle, amennyit a díszítésre szántam, majd a többit a túrókrémhez kevertem, és a már nem forró zselatint is.
A tortaforma oldalát körben félbevágott eprekkel szorosan kiraktam, majd beleöntöttem a túrókrémet.
A tortát dermedésig hűtőbe tettem.
Az eperzseléhez az epret rövid ideig főztem, majd botmixerrel pépesítettem. A zselatint megfőztem, belekevertem az eperpépbe, cukroztam, majd mikor szobahőmérsékletű lett, ráöntöttem a tortára, amit ismét hűtőbe tettem.
Amikor az eperzselé is megszilárdult rajta, ízlés szerint kidíszítettem, s már ehettük is....




Az eredeti receptet a Pinteresten itt találtam, ez adott ihletet.


11 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon finom lehet és gyönyörű szép. Jó egészséget és minden jót kívánok a kedves férjednek születésnapja alkalmából.

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse az ünnepeltet! Igazán fenséges és ámulatbaejtően szép lett a torta. Én is rajongok az ilyen könnyed, gyümölcsös finomságokért, nálam is epres torta készült ma desszertnek.

    VálaszTörlés
  3. Hatalmasat alkottal, csodalatoooos!Bizonyara izlett mindenkinek...
    Isten eltesse az unnepeltet!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Lívia, Nea és Juci! Nagyon szépen köszönöm a dicsérő szavaitokat és a gratulációkat, a férjem nevében is :-)

    VálaszTörlés
  5. Isten éltesse az ünnepeltet! Nagyon szép tortát készítettél ami nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  6. Fantasztikusan néz ki! Gratulálok a férjednek - a születésnapjára meg a feleségéhez! :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Éva és Ani, köszönjük szépen, mindkettőnk nevében :-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép a torta, ügyes vagy! Mint mindig. Így utólag is Isten éltesse sokáig Férjedet!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépen köszönjük kedves Melinda :-)

    VálaszTörlés