2018. július 3., kedd

Sajtos-mákos csavart rúd




Egy egyszerű, de finom ropogtatni valót sütöttem, ami nagyon hamar elfogyott...

Hozzávalók 25 db-hoz: 15 dkg liszt, 2 kiskanál só, 8 dkg reszelt sajt, 8 dkg margarin, 3 evőkanál tejföl,
a tetejére: tojás, mák, esetleg köménymag és szezámmag.

Elkészítése:
A lisztet elkeverjük a sóval, a sajttal és a margarinnal, hozzáadjuk a tejfölt, és összeállítjuk a tésztát.
3 mm vastag tésztát nyújtunk belőle, tetejét megkenjük tojással, és megszórjuk a magokkal.
1 cm széles csíkokra vágjuk, megcsavarjuk, és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt szép pirosra sütjük.




13 megjegyzés:

  1. Szépek lettek! Láttam újságban gondoltam kipróbálom de még eddig nem került rá sor!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbáld ki, mert nagyon finom és gyorsan elkészül :-)

      Törlés
  2. Egyszerű, de nagyszerű ropogtatni való. Elhiszem, hogy gyorsan elfogyott, mert biztos, hogy finom volt.
    Lívia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia! Ne haragudj, de véletlenül kitöröltem amit beírtál, ezért most pótoltam, én írtam be a megjegyzésedet :-)
      Még egyszer elnézést :-)

      Törlés
    2. Nem haragszom, miért is haragudnék, van ilyen, én is töröltem már véletlenül ki a te hozzászólásod, amiről tájékoztattalak is.

      Törlés
  3. Nyáresti borozgatásokhoz tökéletes rágcsálnivaló. Nagyon kínálják ám magukat.

    VálaszTörlés
  4. Benéztem hozzád s itt is felejtettem magam! :-) Csodás ez a sós rágcsálnivaló is- odavagyok értük! :-) De minden az, amit az elmúlt időben készítettél. Több receptért vissza szándékszom jönni! :-) Végignéztem-olvastam a mözsi forgatást is. Egy élmény lehetett ott lenni! S a zakuszka... Tavaly elmaradt, idén mindenképpen főzünk jó sokat belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Örülök, hogy ennyi minden tetszik, és hogy újra itt vagy :-)

      Törlés
  5. Ezek a rudacskák nagyon etetik magukat! :) Nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Vanilin és Zsuzsa, köszi szépen!

    VálaszTörlés