2017. június 19., hétfő

Málnahab



Gyerekkoromban sokszor készült nálunk ez a finom édesség, ami most eszünkbe jutott. Édesapám kertjében értek ezek a szép mosolygós málnák, s a habot is nála készítettük.....

Hozzávalók: 3 dl málna, 1 tojás fehérje, 1-1,5 dl porcukor,
a díszítéshez: néhány szép szem málna és egy-két citromfű levélke.

Elkészítése:
A tojásfehérjét elkezdjük kemény habbá verni, lassan adagolva hozzá a porcukrot. Mikor majdnem kész, hozzáadjuk a málnát is, s így együtt fejezzük be a hab felverését.
Tálkákba kanalazva frissen tálaljuk, esetleg előtte rövid időre hűtőszekrénybe tehetjük. Tetejét a félretett málnával és citromfűvel díszítjük.




13 megjegyzés:

  1. Most én is megkóstolnám, ritka alkalom, hogy nem vagyok ott, ahol a finomság készült.
    Feri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos már elfogyott :-) majd legközelebb....

      Törlés
  2. Ínycsiklandó! Ezt nagyon szeretném! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt gyakran készítem én is szeretem!

    VálaszTörlés
  4. Vanilin, Éva, köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  5. Mennyei nyalánkság. Én Boszorkányhabként ismerem, de az elnevezéstől függetlenül tényleg nagyon finom, főleg ha egy kis "hazai"-ból készül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, igen, hazaiból mindig finomabb :-)
      Én ezt az elnevezést még nem hallottam, de nagyon jó :-)

      Törlés
  6. De rég ettem! Most érik a málna. Ki fogom próbálni! Nagyon szépek a képek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Mi is már évek óta nem ettünk, így most nagyon jól esett :-)

      Törlés
  7. Nem én, hanem Noémi próbálta ki a málnahabot bár kicsit másként. Nem sokára közzéteszem.:)

    VálaszTörlés
  8. Itt van. Ez is finom lett.
    https://korsocska.blogspot.hu/2017/07/merengo.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már láttam :-) Gratulálok hozzá Noéminek!

      Törlés