2017. március 31., péntek

Sárga túró - sósan, zöldfűszerekkel




Már régóta készülődök, hogy elkészítsem. Már a 2013-as Erdélyi Konyha kalendáriumban láttam meg először, az egy édes változat volt. Most nemrég Évánál láttam meg, így újra eszembe jutott, s a napokban el is készítettem, a sós változatot. Csak egy fél adagot, így is elég szép nagy darab lett belőle. Már van szép snidlingünk és bazsalikomunk, ezekkel ízesítettem.
Sonka, sajt és idényzöldségek mellé nagyon finom reggeli, vacsora vált belőle...


Hozzávalók, nálam: 5 dl házi tej, 5 tojás, egy púpozott kiskanál só, ízlés szerint őrölt bors, egy kis marok friss bazsalikomlevél, egy kis csokor snidling, egy szelet piros kápia paprika.

Elkészítése:
A tojásokat enyhén felvertem, ráöntöttem a tejet, hozzáadtam a sót és a borsot, majd állandó keverés közben felforraltam. Ezután kis lángon folytattam a főzését, szintén kevergetve, míg csomókba nem kezdett összeállni. Mikor teljesen külön vált a savótól, levettem a tűzről, és belekevertem az apróra vágott zöldfűszereket és a kis darabokra vágott piros paprikát.
Egy tüllanyaggal (géz hiányában) bélelt szűrőbe tettem, az anyagot szorosan összekötöttem, közben próbáltam nyomkodni, hogy jól összeálljon, és a savó kicsorogjon belőle. A batyut fakanálra erősítettem, edény fölé helyeztem, hogy még kicsepegjen. Ezután hűtőszekrénybe tettem és csak másnap bontottam ki és szeleteltem fel.

Általában húsvétkor szokás enni, sonka mellé, de szerintem az év bármely szakában megállja a helyét. Nagyon finom lett, jó étvágyat hozzá!

Főzés közben, már kezd különválni a savótól

Már a szűrőben, a fűszerekkel

A kis batyu, fakanálra erősítve

Másnap kicsomagolva, szeletelés előtt



12 megjegyzés:

  1. Idén én is szeretnék készíteni és nagyon tetszik ez a sós változat. Nagyon guszta, ha lesz rá időm feltétlenül ki fogom próbálni. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, és én is köszönöm :-) Próbáld ki, finom, egy próbát mindenképp megér :-)

      Törlés
  2. Nagyon szép lett! Nálad már igazi húsvéti teríték van nagyon guszta! Nálunk ez amit utoljára készítettem nagyon hamar elfogyott! Örülök hogy elkészítetted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nálunk is hamar fogy, egy kis sarka van már csak meg :-)

      Törlés
  3. Nekem is tetszik sós változatban a sárga túró, mindenképpen elkészítem. Húsvéti hangulatot árasztanak a szép fotóid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska, jó főzőcskézést! :-)

      Törlés
  4. Hosszú évek óta készülök sárga túrót készíteni, de eddig elmaradt. Ma pl. receptet keresgéltem hozzá, de ez a sós változat sokkal jobban tetszik mint az édes. Húsvétra meg is csinálom, köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Ez a sós változat nagyon finom volt, remélem nektek is ízleni fog.

      Törlés
    2. Kedves Katalin, elkészült a sós változat, és nekünk is nagyon ízlik. Én snidlinget, medvehagymát, és piros kaliforniai paprikát kevertem hozzá. Még egyszer köszönöm a receptet!

      Törlés
    3. Nagyon szívesen, kedves Éva, már láttam, nagyon jól néz ki! 😊

      Törlés
  5. Köszönöm a receptet. Idén megfogom csinálni a sós változat jobban érdekel, nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Sok sikert és jó étvágyat hozzá!

      Törlés