2015. szeptember 24., csütörtök

Kukoricalisztben sült pontyszelet tormás tartármátással

Pontyot általában csak halászlének szoktunk venni, sütni jobban szeretem a kevésbé zsíros halakat, vagy a tengerieket. De így kukoricalisztbe forgatva ropogósabb lett, úgy, ahogy a krumpli is.

Hozzávalók: pontyszeletek vagy filé, só, citromlé, kukoricaliszt, törött paprika,
a sült krumplihoz: krumpli, só, kukoricaliszt,
a tartármártáshoz: ízlés szerint majonéz, só, bors, reszelt torma, mustár, citromlé, porcukor és tejföl, tálaláskor: citromkarikák.

Elkészítése:
A halat besóztam, citromlével meglocsoltam, és fél óráig állni hagytam. Ezután paprikás kukoricalisztbe beleforgatva bő olajban kisütöttem.
A krumplit már előtte meghámoztam, kockára vágtam, és sós vízben háromnegyedig megfőztem. Lecsöpögtettem és szintén kukoricalisztben meghempergettem, majd forró olajban ezt is kisütöttem.
A tartásmártást a hozzávalókból elkészítettem, a tormából bele is kevertem és a tetejére is szórtam.
Citromkarikával tálaltam.

1. Nagyon kívánatos! :) A tormás tartármártással különleges lehet! :)

2. De nagyon guszta, most szívesen elfogadnék egy darabkát a haladból:-)

3. mi is így készítjük a halat, tényleg nagyon finom így :) háziasszonyok, ha már így sütünk-főzünk, egy jó kis kezdeményezés, amivel mi is tehetünk a környezetünk védelméért. Gyűjtsük az olajat, és adjuk le a 170 kijelölt MOL töltőállomás egyikén http://tinyurl.com/ujratoltve

4. Katalin, nagyon finomat főztél. Mi sajnos kevés halat fogyasztunk, de így elkészítve egészen biztosan nagyon ízlene nálunk is az egész családnak. :)

5. Szeretjük mi is a halat, de pontyot csak a halászlébe teszek, sütni a süllő és a pisztráng az ami jöhet. Persze ha valaki megkínálna nem utasítanám vissza a pontyot sem. Nagyon guszta lett az ebédetek.

6. A férjem nemrég fogott egy nagy pontyot és van még szelet belőle a fagyóban. És íme, megpecsételődött a sorsa, köszönöm! :-)

7. Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat! Örülök, hogy ti is szeretitek a halat :-) Akkor hát együnk belőle minél többet, mert nagyon egészséges!

8. Nyami! Jöhetne ma ebédre :))

9. A halat szeretem, de többet kéne belőle fogyasztanunk. Ez is egy jó kis recept hal elkészítéséhez, kipróbálandó!

1. Igen, én is azt szoktam mondani, hogy többet kéne ennünk halból. Pedig mi is szeretjük :-)