2014. május 19., hétfő

Töltött karalábé



Igazán csak tavasszal jó, amikor még zsenge a karalábé.

Hozzávalók: 8 zsenge karalábé (leveleivel együtt), 40 dkg darált hús, 8 dkg főtt rizs, 1 tojás, 1 csokor petrezselyem, só, bors, 3 dkg vaj, 4 dkg liszt, 2 dl tejszín vagy tejföl, 0,5 l húsleves kockából.

Elkészítése: 
A karalábét meghámozzuk, gyökere felőli részénél kivájjuk. A nagyobb levelekből néhányat félreteszünk, a maradék tölteléket majd ebbe göngyölhetjük, a zsenge belső leveleket vékony csíkokra vágjuk.
A húst összedolgozzuk a tojással, a finomra vágott petrezselyemmel, ízlés szerint sóval, borssal. Végül hozzáadjuk a rizst, és a kivájt karalábékat megtöltjük vele.
A kivájt karalábé darabokat egy lábosba tesszük, tetejére ültetjük a megtöltött karalábékat, közéjük szórjuk a csíkokra vágott zsenge leveleket, ráöntjük a húslevest, forrásig hevítjük, majd fedő alatt lassú tűzön puhára főzzük.
A megpuhult karalábékat és az esetleges levélgöngyölegeket óvatosak kiemeljük. Levét a vajon világosra pirított liszttel berántjuk, hozzáadunk 1,5 dl vizet és a tejszínt vagy a tejfölt, majd jól kiforraljuk. A főzelékbe visszatesszük a karalábékat, és még egyszer felforraljuk.
Tálaláskor a tetejüket meghinthetjük vágott petrezselyemmel.

Könnyű tavaszi, nyári egytálétel, Lajos Mari receptje alapján, ami már fél siker. Kisebb mennyiséget készítettem, és még annyi különbséggel, hogy a karalábé leveleiből nem tettem bele, és nem is göngyöltem. Viszont a szaftjába egy nagyon kevés pirospaprikát szórtam, hogy ne legyen annyira sápadt....



15 megjegyzés:

  1. Ó hogy én ezt mennyire szeretem! Nagyon guszta! Férjuram nem szereti és ezért még nem is került rá sor most az idén .Pedig úgy is csinálok:) Rántott karalábét csináltam valamelyik nap azt is csak én ettem pedig nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam a rántott karalábédat, nagy finom lehet az is. Sok sikert a töltött karalábéhoz, ha Férjurad nem eszi, legalább több marad neked :-)

      Törlés
  2. Éppen megvettem 6 karalábét, hogy elkészítsem életem első töltött karalábéját. :) Valami hasonlóan készülök elkészíteni én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem csináltam még sokszor, sok sikert hozzá és jó étvágyat!

      Törlés
  3. Nagyon szeretem! :) Jó, hogy eszembe juttattad, a napokban én is elkészítem. :)

    VálaszTörlés
  4. Egy változat: én legutóbb nem (nyers)hússal csináltam, hanem maradék, ledarált főtt-füstölt tarját kevertem a rizsbe. Nem volt ám rossz úgy se ! És most már szinte mindig van zsenge karalábé - lehet ezt szinte akármikor készíteni.(Mellesleg én legjobban nyersen szeretem a karalábét. Képes vagyok egy ültőben egy egész fejet elnyelni ! :-) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tarjával is finom lehetett! Én is nagyon szeretem nyersen, főleg a zsengét :-)

      Törlés
  5. De szuper, tele a kert kis karalábékkal! Adok nekik még egy kis időt, aztán kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak hagyd hogy nőjenek még. Apukám kertjében is kicsik még a karalábék :-)

      Törlés
  6. A zsenge karalábéval nagyon fincsi lehet, jó kis vacsoraétel! :)

    VálaszTörlés
  7. Még nem próbáltam, nagyon érdekes lehet!

    VálaszTörlés
  8. Én szeretem, de a férjem nem, ezért csak magamnak nem állok neki. Azért egy recept van a blogomban, mert sor kerítettem rá. Finom ilyenkor tavasszal.

    VálaszTörlés
  9. Micsoda finomság, és az a szósz! Fantasztikus kreativ recept!

    VálaszTörlés