2014. május 21., szerda

Epres-joghurtos torta


Ez a finom torta a hétvégére készült, amikor szülinapokat ünnepeltünk, a férjemmel mindketten májusiak vagyunk.


Hozzávalók a tésztához: 4 tojás, 4 evőkanál cukor, 4 evőkanál liszt, 1 evőkanál étkezési keményítő, 1 mokkáskanál sütőpor,
a töltelékhez: 50 dkg eper, ízlés szerint porcukor, 1 nagy doboz epres joghurt, 1 kis doboz natúr joghurt, 1 tasak + 1 kiskanál  zselatin (Horváth Rozi féle), 2 dl tejszínhab (nálam növényi habalap), az alsó piskóta megkenéséhez valamilyen savanykás, piros színű lekvár,
a tetejére: 2 dl tejszínhab (nálam szintén növényi habalap), eper tetszőleges mennyiségben, és a díszítéshez citromfűlevelek.

Először a piskótát készítettem el. A tojásokat ketté választottam, a fehérjét felvertem, majd hozzákevertem a többi hozzávalót. Kivajazott és lisztezett kapcsos formában megsütöttem, majd mikor kihűlt, kettévágtam. (Így utólag már rájöttem, hogy jobb lett volna két külön lapot sütni, akkor szebb lett volna, és a lekvárt sem szívta volna magába az alsó lap. De siettem vele, ezért nem készültek fázisképek sem.)
Miközben sült a tészta, elkészítettem a tölteléket.
A zselatint a natúr joghurtban felfőztem, majd mikor kicsit hűlt már, hozzákevertem az epres joghurthoz és ízlés szerint cukroztam. Az eper kb. felét leturmixoltam, a többit feldaraboltam, a tejszínt felvertem, és az előzőekhez kevertem.
Az alsó lapnak szánt piskótát megkentem kökénylekvárral, visszahelyeztem köré a forma oldalát, majd ráöntöttem az epres-joghurtos krémet, és a tetejére tettem a felső lapot. Hűtőszekrényben hagytam dermedésig.
Ekkor levette a forma oldalát. A másik 2 dl habalapot is kemény habbá vertem, egy részét nyomózsákba töltöttem és félretettem a díszítéshez, a többivel körbevontam a tortát. Végül kidíszítettem a félbevágott eprekkel és a citromfűlevelekkel.






16 megjegyzés:

  1. Kedves Katalin, Gyönyörü a tortád, és nagyon finom lehetett. Boldog Születés napot kivánok neked, és a férjednek, szeretettel!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű tortát készítettél! Kívül-belül olyan szép... Isten éltessen benneteket kedves Katalin! :)

    VálaszTörlés
  3. Csodálatos a tortád! A fotók is igen jól sikerültek! Mindkettőtöknek boldog szülinapot kívánok!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Elisabeth, Gabriella, Juci, nagyon szépen köszönjük!

    VálaszTörlés
  5. Isten éltessen mindkettőtöket:) Csodaszép a torta:)

    VálaszTörlés
  6. A torta gyönyörűséges, és lerí róla a finomság!
    Sok boldog születésnapot érjetek így, együtt! :)

    VálaszTörlés
  7. Minden szépet és jót a gyönyörű torta mellé!!! :)

    VálaszTörlés
  8. Marcsi, Vicuska, köszönjük szépen!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép a tortád,biztosan nagyon finom is volt.
    Születésnapotok alkalmából,sok szeretettel köszöntelek Benneteket
    sok örömet,boldogságot és minden elképzelhető jót kívánok:ÁGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Ági, nagyon örültem a jókívánságaidnak, puszillak...

      Törlés
  10. Kedves Katalin nagyon boldog, örömökben gazdag születésnapot kívánok szeretettel Neked és a kedves férjednek is.
    A tortád gyönyörűséges, és biztos, hogy nagyon finom. Nekem kedvencem a gyümölcstorta, pláne az eper.

    VálaszTörlés
  11. Csodaszép kívül-belül és biztos vagyok benne, hogy nagyon finom is volt! :) Isten éltessen mindkettőtöket erőben, egészségben! :)

    VálaszTörlés
  12. Lívia, Hankka, köszönjük mindkettőtöknek!

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörű! Biztos nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Igen, nagyon jól sikerült, hamar el is fogyott...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...