2013. április 19., péntek

Görög parlizsánkrém


Hozzávalók: friss padlizsán, vagy mint jelen esetben már sült és fagyasztott natúr padlizsánmassza, vöröshagyma, olaj, lila hagyma, őrölt bors, fokhagyma, majonéz, sózott paprikakrém és piros színű kaliforniai paprika.

Ha frissből készítjük, akkor először megsütjük a padlizsánokat, majd a héját eltávolítjuk és a belsejét favillával pépesítjük. Ha fagyasztottból készül, akkor szobahőmérsékleten, zománcozott szűrőbe téve kiolvasztjuk, majd hozzákeverjük az ízlés szerinti majonézt, őrölt borsot, paprikakrémet, zúzott fokhagymát, az apróra vágott és olajon megdinsztelt vöröshagymát, a szintén apróra vágott nyers lila hagymát és a kis kockákra vágott pritamin paprikát. Ha kell, még sózzuk. Tetejét lila hagymával, paprikával, esetleg petrezselyemmel díszítjük, és pirítóssal tálaljuk.
Nagyon finom, pikáns ízű, kicsit más mint a hagyományos módon kevert padlizsánkrém.


10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Ettem már nagyon ízlett, de még én nem csináltam. Kifogom már próbálni !

    VálaszTörlés
  2. A majonézes padlizsánt nagyon szeretem, így is megkóstólnám:)

    VálaszTörlés
  3. De nagyon szeretem a padlizsánt, így még nem próbáltam, de nagyon tetszik. Gyönyörű a színe, reggelire jól jönne:)

    VálaszTörlés
  4. Én kicsit másképpen készítem a padlizsánkrémet, de biztos ez a változat is nagyon finom!

    VálaszTörlés
  5. Még két tasak fagyasztott padlizsán árválkodik a fagyasztóban. Köszi, hogy eszembe juttattad!!!Így fogom elkészíteni hamarosan!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól hangzik és igazán guszta, nagyon-nagyon finom lehet! :) Fagyasztott padlizsánom ugyan nincs, de nagyon szép frisseket már láttam a zöldséges standokon! :) Ha nem túl drága, veszek is egy párat! :)

    VálaszTörlés
  7. Ki kellene próbálnom... Tetszik a recept.

    VálaszTörlés
  8. Katalin, légyszíves nézz be a blogomra, egy meglepetés vár rád!

    VálaszTörlés
  9. Juci, Hankka, Gabriella, köszönöm.
    Marisz köszi hogy gondoltál rám is e kedves díjjal :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...