2012. június 13., szerda

Nyári töltött káposzta




Most a tavasszal láttam az "Ízőrzők" Pusztavám epizódjában, hogy ehhez hasonló töltött káposztát főztek, friss káposztából, kaporral és paradicsommal. Ott élő erdélyiek készítették. Én  is megcsináltam, még május közepén, nagyon finom és könnyű, igazi nyári eledel lett belőle.

Hozzávalók: egy fej friss káposzta, 30-40 dkg darált sertéshús, 4-5 evőkanál rizs, 1 tojás, 1 vöröshagyma, só, őrölt bors, ízlés szerint törött paprika, csombor (borsikafű) bőven, kevés bazsalikom, egy szép nagy csokor friss kapor, néhány szem paradicsom, 1-2 evőkanál paradicsompüré,      
a tálaláshoz: tejföl

Elkészítése:
A káposztát sós, enyhén ecetes vízben rövid ideig főztem, majd elkezdtem a külső leveleket folyamatosan leszedni.
A töltelékhez a darált húst sóztam, fűszereztem, elkevertem benne a tojást.
A rizst és az apróra vágott hagymát kevés olajon kissé megpirítottam, és szintén a töltelékhez kevertem. Mindig szoktam annyi vizet (vagy másfélszeresét) is hozzáadni a töltelékhez, amennyi a rizs, hogy a főlés közben legyen honnan vizet felvennie.
A levelek vastagabb középső erét egy kicsit elvékonyítottam, és egy-egy kanálnyi tölteléket tettem mindegyikbe, majd begöngyöltem. Egy előzőleg hideg vízbe állított cserépedény aljába fektettem a göngyölegeket - a káposzta belső kis leveleit fel lehet szeletelni, és azzal az edény alját kibélelni -, rátettem a kaprot és a paradicsomszeleteket, egy kis csomborral még a tetejüket is meg lehet szórni, és ha még van a hozzávalókból, még egy sort lehet rátenni mindenből.
A paradicsompürét vízben elkevertem, és ráöntöttem, annyit hogy az egészet jól ellepje, majd rátettem az edény tetejét, és sütőbe tettem. A sütőt csak ekkor gyújtottam be. Kb. másfél óráig  sütöttem, ekkorra szinte teljesen elfőtte, "elsütötte" a vizét.
Tálaláskor tejföllel locsoltam meg.

A káposztalevelek és a töltelék

A begöngyölt gombócok

A cserépedényben - alul a töltelékek, rajta a friss kapor....

...a kapor tetején a paradicsomszeletek

Ha van még a töltelékből, akkor még tehetünk rá egy sort mindenből

A tányéron, még tejföl nélkül



16 megjegyzés:

  1. Az egyik legfinomabb változata a töltött káposztának, nagyon jó fotókkal!

    VálaszTörlés
  2. Én is így készítem nyáron, nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  3. Éva írta........

    Ezek szerint többen is készítettek már nyári töltöttkáposztát!
    Akkor kipróbált nyári étel.
    Jó étvágyat mindenkinek hozzá!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg szuper fotók, de az étel még jobb. Sosem készítettem, pedig nagyon egyszerűnek tűnik, de nálunk az a baj, hogy csak én szeretem az ilyen jellegű ételeket! Egyszer azért csinálok magamnak egy kisebb adagot! :))

    VálaszTörlés
  5. Katalin draga, majd hogy csak el nem ajulok a bamulatos gyonyoru toltott nyari modi kaposztadtol.
    Nem is tudtam hogy van diferencia a ketto kozott, mert en is teszek paradicsot bele, de konzerveset. A kaport imadom, es persze a friss paradicsom jobban is mutat.

    Nagyon, de nagyon fantasztikusan keszitetted, es mutatos a szep szinekkel, a talon, ami magaban is nagyon szep. Tetszik az epres hattered, igazan nyarias,az is!
    Ezen a gepen a lanyomnal nincs ekezet, nem is faradozok be allitani, Most itt tartozkodok vigyazni a kutyusokra, amig olaszban vannak vakacion meglatogatni az anyosekat.

    VálaszTörlés
  6. Szoktam én is így készíteni, mi csak töltikének hívjuk, nagyon fincsi:)Eperszezon van a blogodon,nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom, nálunk anyukám szokott hasonlót készíteni, de annyira tetszik a tied, hogy meg fogok vele próbálkozni! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszi mindnyájatoknak, próbáljátok ki, finom, könnyű, a friss paradicsom és a kapor nagyon kellemes ízt ad neki!

    VálaszTörlés
  9. Így még én sem kóstoltam, de nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  10. Én is hasonlóan készítem a káposztát. Még ha savanyú káposztából készül is, kerül bele kevés paradicsomlé. Egészen megkívántam, olyan jól néz ki! S elég rég készítettem töltött káposztát, ideje volna.

    VálaszTörlés
  11. Lilla, Gerdi, nektek is köszi!

    VálaszTörlés
  12. Nálunk is a múlt héten volt töltött káposzta, nagyon szeretem. (érdekes, mert gyerekkoromban nem szerettem, most meg a kedvenceim közé tartozik:)
    Rögtön néztem a receptedet, hogy rizzsel vagy nagydarával készíted-e, mert mindkettővel szokták, de Mi csak rizzsel szeretjük.

    VálaszTörlés
  13. Ezt Én is szoktam csinálni, de 2-3 vastag húsú paprikát is töltök és közé teszem Különleges ízt ad neki.

    VálaszTörlés