2012. június 6., szerda

Csorba húsgombóccal


A csorba a tálban, mely új szerzemény Korondról ....

.... és a tányérban

Hozzávalók a leveshez: zöldségfélék, ami bármi lehet (sárgarépa, fehérrépa, zellergumó, zöldbab, borsó, krumpli, karalábé, karfiol,  színes húsú zöldpaprika.... ), hagyma, olaj, só, a fűszerezéshez bors, tárkony, Maggi Borş (tudomásom szerint nálunk nem, csak Erdélyben kapható, savanykást ízt adó fűszerkeverék, ránézésre vegeta szerű, mi most hoztuk Torockóról), ennek hiányában tárkonyecet vagy sima ecet is jó hozzá, petrezselyem és/vagy zeller zöld,
a húsgombósokhoz: darált hús, só, bors, tojás, rizs, kevéske csombor.

Mennyiséget nem írtam a hozzávalókból, mindenki ízlés- és szükség szerinti adagot készíthet. 
 
Elkészítése:
A hagymát apróra vágtam, kevés olajon megdinszteltem, majd hozzáadta a feldarabolt zöldségeket, - a krumpli és a paprika kivételével, ezeket csak később adtam hozzá, mivel hamarabb puhulnak meg, mint a többiek - sóztam, és még együtt dinszteltem, majd felengedtem vízzel, és fűszereztem.
Közben elkészítettem a húsgombócokat, amihez kb. 20 dkg darált húsban elkevertem egy fél nyers tojást, sóztam, borsoztam, 1-2 kanál rizst adtam hozzá, és egy kevés csombort.
Kis gombócokat formáztam belőle, és a leves főzésének megkezdésekor már bele is tettem, és végig együtt főztem. Mikor már készre főtt, akkor adtam hozzá egy kis Maggi Borşot, majd megkóstoltam, hogy eléggé savanykás lett-e. Ízlés szerint még adható hozzá, de először inkább kevesebbet adagoljunk, hogy ne legyen túl savanyú.

A hozzávaló zöldségek

A húsgombócok, főzés előtt



4 megjegyzés:

  1. Mára nnyit hallottam róla, és olyan gusztusos... Muszáj egyszer készítenem. :)

    VálaszTörlés
  2. Én tudom, mennyire finom! Elég gyakran főzöm, igencsak szeretjük. Jól áll neki a korondi bögre és tányér:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a leves és a tál-tányér is! Gyönyörű! :)

    VálaszTörlés