2021. február 23., kedd

Túrós palacsinta citromos-vaníliás öntettel






A hagyományos palacsintától kicsit eltérő tálalással és ízesítéssel készült ez a finom citrusos ízvilágú palacsinta, ami saját kreációm. Nagyon finom laktató lett.
Ez a mennyiség 9-10 db palacsintához elegendő, a tészta, a töltelék és az öntet is.
A férjem sütötte őket, mint ahogy a palacsintákat mindig ő süti, nekem ez valahogy nem megy, de az az igagazság, hogy nagyon nem is akarom hogy menjen. 😊 Elég ha a töltelékkel elbíbelődök, és utána jóízűen falatozok belőle, mert nagyon szeretem....

Hozzávalók a palacsinták tésztájához: 20 dkg liszt, 1 tojás, 1 evőkanálnyi olaj, 3 evőkanál cukor, 2 dl tej, kb. 1,5 dl szénsavas ásványvíz (nem mértük), hogy jó állaga legyen, se túl sűrű, se híg, a sütéséhez: kevéske olaj vagy más zsiradék, 
a túrós töltelékhez: 20 dkg túró, 1 tojássárgája, 1-2 kiskanál tejföl, ízlés szerint cukor, 1 vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 2-3 dkg mazsola,
a töltelékhez még: házi narancslekvár,
az öntethez: 1 evőkanál vaníliás pudingpor, 2 dl tej, 2-3 evőkanál cukor, fél citrom leve (ha Meyer citromot használunk, abból többet is tehetünk bele, mert az nem annyira savanyú), ha nagyon sűrű lenne még kevéske tej vagy víz a hígításához.

Elkészítése:
Miközben a férjem összeállította a palacsinták tésztáját és elkezdte őket sütni, én elkészítettem a sodót. Igazából nem is sodó, mert nincs benne tojás, inkább csak egy pudingos öntet, de nagyon finom volt hozzá.
Tehát a pudingport kikevertem a cukorral és kevés tejjel, majd hozzáöntöttem a többi tejet is, és megfőztem, mint általában a pudingokat, csak ez nem lett olyan sűrű. Mikor kész lett levettem a lángról, és beleöntöttem a citromlét. Átkevertem, ha kell még hígíthatjuk.
Aztán kikevertem a túrós tölteléket is a hozzávalóiból, és elkezdtem megtölteni a palacsintákat. Először a túrótöltelékből tettem rájuk, majd a túróra a narancslekvárból, és feltekertem. 
Az öntettel a tányérokban locsoltuk a palacsintákat.

A palacsinták megtöltése



14 megjegyzés:

  1. Már az előbb írtam de olyan furcsa volt a megjelenítés:) Nagyon guszta és finom lehet. Mióta itt voltam azóta már én is megsütöttem a lekváros palacsintámat bár nekem nem volt segítségemre a kuktám:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon finom volt! Nekem mindig van hozzá segítségem, de lehet hogy csak én vagyok a segítség 😊.

      Törlés
  2. Nagyon, nagyon finomak lehetnek ezek a palacsinták!!!Már a túró és a narancslekvár együtt is, na de a vaníliás öntettel megkoronázva.... hú, jó nagyokat nyelek most.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, nagyon finom volt, egészen más, mint egy hagyományos túrós palacsinta.

      Törlés
  3. Nagyon szép és guszta palacsintákat készítettél közösen a férjeddel. Szeretjük mi is a palacsintát, én legtöbbször baracklekvárral és szilvalekvárral kenem meg, de készítek túrosat is bár én azt nem annyira szeretem. Nekem nincs segítségem, mert én nagyon tudom készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Lívia, mi is legtöbbször csak sárgabarack lekvárost és fahéjast szoktunk enni, de szeretjük a túróst is, esetleg kombinálva az előző két töltelékkel. Nekem nagyon jó így, hogy nem tudom sütni 😊😀...

      Törlés
  4. Atya eg! Milyen kivanatosak! En is beallok a sorba
    Ezt hamarosan el kell keszitsem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Juci, szívesen megkínálnálak, de hát olyan messze vagyunk egymástól 😄😊.

      Törlés
  5. Én sem szeretem a palacsintát sütni, inkább csak enni. Mindenféle töltelékkel nagyon szeretjük a fahéjastól a gesztenyésig, de a legnagyobb kedvenc azért csak a túrós. Az utóbbi időben jöttem rá, hogy öntetekkel sokkan jobban csúszik és általában finomabb is. Nagyon ügyes a férjed, szép palacsintákat sütött.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük kedves Nea, öntettel valóban sokkal finomabb. Belőle is és a töltelékből is számos változatot találhatunk ki, melnynek csak a fantáziánk szabhat határt 😄😊

      Törlés
  6. Milyen finom palacsinta készült, ügyesek vagytok. :) Én is nagy palacsinta kedvelő vagyok, bármilyen töltelékkel jöhet. A hétvégére nálunk is palacsinta van tervbe, lehet készül majd túrós is. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Iza! Szép hétvégét és kellemes palacsintázást Nektek 😄!

      Törlés
  7. Én is odavagyok a palacsintáért! Ez az ízkombináció is jöhet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, és jó étvágyat hozzá, ha ismét palacsintázol! 😀

      Törlés