2020. június 16., kedd

Sült pisztráng pirított krumplival és vegyes salátával



Már többször írtam, hogy halakhoz szívesen fogyasztunk friss salátákat. Ehhez a sütőben sült pisztránghoz is saláta készült, joghurtos öntettel, és mellé egy-két hasáb pirított krumpli is.
Finom könnyű nyárias ebéd lett belőle.

Hozzávalók mennyiségek nélkül: konyhakész pisztráng, só, citromlé, frissen őrölt bors, halakhoz való fűszerek (egy magam összeállított keverék: szárított bazsalikom és majoránna, kapormag, koriander, színes bors, erős paprika (csili) - ezek keverékként, morzsolva, illetve darálva), kevés olaj,
a pirított krumplihoz: krumpli, kevés olaj, só, szárított-morzsolt oregánó, bazsalikom, kakukkfű, pár késhegynyi őrölt paprika,
a salátához: kígyóuborka, paradicsom, lila és fehér újhagyma (vagy egyéb salátafélék), só, nálam most saját készítés gomolya szerű sajt (de lehet fetasajt is),
a saláta öntetéhez: joghurt, frissen őrölt bors (így sokkal zamatosabb), cézár salátaöntet por (üzletben vásárolt),
tálaláskor: citromkarikák.

Elkészítése:
Először jól besóztam és fűszereztem a halat, majd állni hagytam kb. 20-30 percig.
Ekkor sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, a papírt a tetejére is ráhajtottam, és sütőbe téve elkezdtem sütni. Mikor már megpuhult a hal lehajtottam róla a papírt, hogy piruljon is.
Ezzel egyidőben héjában megfőztem kisebb-közepes krumplikat. Mikor megfőttek meghámoztam, negyedekbe vágtam, sóztam, fűszereztem, és egy serpenyőben kevés olajon mindegyik oldalukat megpirítottam.
Közben a salátát is elkészítettem. A zöldségeket és a sajtot feldaraboltam, illetve felszeleteltem, sóztam, borsoztam. A joghurtban elkevertem a salátaöntet port, megkóstoltam kell-e még ízesíteni,  pl. só, bors, citromlé, s már a salátaöntet is elkészült.

Ezután már lehetett is tálalni.




6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, könnyű ebédetek volt, szép tálalással. Mi kevés halat szeretünk, de köztük van a pisztráng, a süllő, és a halászléhez a ponty.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia! Finom húsú a pisztráng, mi is nagyon szeretjük 😊

      Törlés
  2. Sajnos még mindig nem rajongok a halakért, de nálad olyan gusztán vannak elkészítve, hogy isten bizony rákívánkozom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea! Mi nagyon szeretjük, és igyekszem változatos körettel elkészíteni, hogy mindig más legyen 😊

      Törlés