2020. június 1., hétfő

Epertorta és Pünkösd Mözsön


Az ünnepi torta, még egyben....


...és egy szelet belőle...


Csokor a kertben és az udvaron szedett virágokból

A pünkösdöt Édesapámnál töltöttük Mözsön, és itt ünnepeltük meg a születésnapjainkat is, mivel férjemmel mindketten májusiak vagyunk. Az egyéb sütemények, édességek mellet ez a kis egyszerű epres gyümölcstorta  - gondoltam ha már szülinap, legyen torta is - került az ünnepi asztalra, amit ott sütöttem, a kertben most érő eprekkel kidíszítve.

Hozzávalók egy kisebb formához, a tésztájához: 2 tojás, 3 evőkanál cukor, 3 evőkanál liszt, 2-3 késhegynyi sütőpor,
a töltelékhez: 1 vaníliás pudingpor, vagy mint most oroszkrém torta ízű, 3 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint), fél liter tej, eper, egy színtelen tortazselé, 2-2,5 dl édesített citromos víz.

Elkészítése:
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéket kemény habbá vertem. Egyenként hozzáadtam a sárgájákat  a cukrot, sütőporos lisztet, még a habverővel keverve, de már gyengébb fokozattal. Kizsírozott, lisztezett formába öntöttem, és előmelegített sütőben megsütöttem.
Ezután elkészítettem a pudingot a szokásos módon. Ráöntöttem a már kihűlt tészta tetejére. (Mind nem fér bele, azt pudingként lehet elfogyasztani, szintén eperrel díszítve.)
A pudingot kiraktam fél eperszemekkel (lehet díszesebben is kirakni, más gyümölcsökkel variálni), majd elkészítettem a zselét, a tasakon leírtak szerint, most citromos vízzel. Ezt is ráöntöttem a torta tetejére, s már mehetett is a hűlni.


 Néhány szép kaktusz és virág Apukám kora nyári kertjében

Az eprek a kertben, amiből a torta is készült

Az üvegház, és benne a gyönyörűen virágzó kaktuszok...










Virágzó zsálya a kertben

Az udvar, pálmafával....

...és egyéb virágokkal, növényekkel

Harangvirág

Íriszek


És még egy harangvirág, közelebbről



8 megjegyzés:

  1. Isten éltessen benneteket nagyon sokáig erőben egészségben! Szép és guszta tortátok ami csakis finom lehetett! Apukád virágai csodásak !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Éva, Apukám nevében is!

      Törlés
  2. Minden ünnepeltnek boldog születésnapot kívánok! A könnyed gyümölcsös torta méltó volt az alkalomhoz, ilyen csodás környezetben öröm az időt eltölteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Nea, jó volt ismét otthon lenni!

      Törlés
  3. Isten éltessen Benneteket sokáig erőben, egészségben! Kedvemre való torta! Nagyon szeretem az ilyen könnyed gyümölcsös tortákat! :)Ráadásul eperrel készült, biztos nagyon finom volt. Gyönyörűek apukád virágai!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Vanilin, mindannyiunk nevében!

      Törlés
  4. Boldog születésnapot kívánok mindkettőtöknek, és nagyon jó egészséget! Csodásak apukád virágzó kaktuszai és a kert minden virága. Az epertorta is nagyon szép és finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Lívia férjem nevében is a szülinapi gratulációt, és apukám nevében is a kert dicséretét 😊

      Törlés