2019. június 24., hétfő

Melegszendvicsek


Tudom, melegszendvicset mindenki tud készíteni, és ízléstől, hozzávalótól függően - vagy mint most, maradékok hasznosításával - ezer változata is van. Én most ezt a két, saját ötletből született szendvicset szeretném bemutatni, amiket a közelmúltban sütöttem. Mindkettő egyszerűnek mondható, finom, de talán mégsem teljesen szokványos....

Így nyáron kínálhatunk mellé egy pohár jó hideg sört, vagy jégbe hűtött citromos teát, télen pedig biztos jól esik majd hozzá egy csésze forró mézes tea.


Májkrémes-juhtúrós szendvicsek



Hozzávalók a kenőcshöz, a képeken látható mennyiséghez: egy 105 grammos kacsamáj konzerv , vaj, ízlés szerint juhtúró és feta sajt (mindkettő maradék volt), trappista sajt, házi sózott paprikakrém és ketchup, egy-két kanálka tejföl
a tetejére: reszelt sajt, ketchup, újhagyma karikák, piros- és zöldpaprika szeletek.

Elkészítése:
A kenőcs hozzávalóit villával összekevertem (közben mindig kóstolni szoktam, hogy kell-e valami még bele), megkentem vele a kenyereket, és a képen láthatóan megszórtam még reszelt sajttal, ketchuppal ízesítettem, és rátettem a hagyma- és paprikaszeleteket. Sütőben ropogósra megsütöttem.

A májkrémes-juhtúrós kenőcs

A kenyerek megkenése

Sütés előtt


Paneer-sajtos és kolbászos szendvicsek




Hozzávalók: házilag készített paneer-sajt, (tej, ecet, só, friss bazsalikom, snidling és petrezselyem) vaj, kolbász, újhagyma, paprikakrém.

Elkészítése:
paneer-sajt elkészítése ITT látható, olvasható. Ezt most készítettem a szendvicsekhez, bőven ízesítve friss bazsalikommal, snidlinggel és petrezselyemmel.
A kenyereket csak vajjal kentem meg, rátettem a sajt- és füstölt kolbászszeleteket, illetve pár karika újhagymát és egy-két késhegynyi paprikakrémet.
Sütőben ezt is ropogósra megsütöttem.

A szendvicsek sütésre készen



6 megjegyzés:

  1. Nagyon finomak lehettek guszták!Májkrémes- juhtúrós nálunk nyerő lenne:)

    VálaszTörlés
  2. Ezek az igazi jó ötletek - én is szívesen "kísérletezem" különféle maradékból összeállított ételekkel. És a többsége egész jól sikerül.
    Amúgy meg a juhtúró - szerintem - aranyáron van. Én nagyon szeretem, ha olcsóbb lenne, biztos, hogy rendszeresen enném/venném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari! A juhtúrót mi is nagyon szeretjük. Ez is Erdélyből való, ott még megfizethetőbb az ára...

      Törlés
  3. Mindkettő rettenetesen jól néz ki, nem csak szemet gyönyörködtető látvány, de ízre is nagyon jól meg vannak komponálva. Gyakran van nálunk is meleg szendvics, de ma lángost készítek vacsorára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! A lángos is remek vacsora, nálunk mindig a férjem süti :-)

      Törlés