2018. október 19., péntek

Ordás-pudingos pite






Erdélyből hozott ordát kaptunk ajándékba, amiből ezt a finomságot sütöttem. A receptjét itt találtam. Csupán annyi különbséggel készítettem, hogy én túró helyett ordát használtam hozzá, és a töltelékek alá egy vékony réteg sárgabaracklekvárt kentem. Nagyon finom, omlós lett!

Hozzávalók egy 23 cm átmérőjű formához, a tésztához: 25 dkg liszt, 1 teáskanál sütőpor, 12,5 dkg margarin, 6 dkg cukor, 1 tojás,
a tészta megkenéséhez: sárgabaracklekvár, 
a pudingréteghez: 1 csomag vaníliás pudingpor, 3 evőkanál cukor, 5 dl tej,  
az ordás réteghez: 25 dkg orda (ha nincs, akkor túró), 8 dkg tejföl, 10 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 1 tojás, reszelt  citromhéj, 1/2 csomag vaníliás puding.
    Elkészítése:
    A tésztához a lisztet összekevertem a sütőporral, majd jól összegyúrtam a margarinnal, a cukorral és a tojással. Fél óráig hűtőben pihentettem.
    Közben a pudingot a szokásos módon megfőztem a hozzávalóiból.
    Ezután a tésztát kettéválasztottam. A 2/3-át kisodortam, kibéleltem vele a piteformát, és megkentem sárgabaracklekvárral.
    Az ordát villával elkevertem a tejföllel, a porcukorral, a vaníliás cukorral, a tojással, a reszelt citromhéjjal, és a pudingporral.
    A piteformában lévő tészta tetejére egyenletesen rákanalaztam a megfőtt, és már kicsit elhűlt pudingot (kicsit sok hozzá, ezért nem használtam fel az egészet), majd ráöntöttem az ordás túrós tölteléket.
    Végül a maradék tésztát is kisodortam, derelyevágóval csíkokra vágtam, majd berácsoztam vele a  töltelék tetejét.
    Előmelegített sütőben, mérsékelt lángon kb. 40 perc alatt megsütöttem. Mikor kihűlt megszórtam porcukorral, és szeletekre vágva tálaltam.

    Az orda elkeverése

    A tészta lekvárral való megkenése...

    ...rajta a puding...

    ...majd az ordás töltelék...

    ....végül berácsozva, sütésre készen



    7 megjegyzés:

    1. Mindig csodáltam a képeidet, de ezek most különösen tetszenek.

      VálaszTörlés
    2. Én még ordát soha nem használtam, nem is tudom, hogy itt nálunk lehet-e kapni, de azt tudom, hogy tejsavóból készített sajtféleség. Állaga lágyabb mint a tehéntúró, de ahhoz hasonlóan használható.
      Nagyon jól néz ki a sütid és biztos, hogy finom is. Megkóstolnám...

      VálaszTörlés
    3. Annyira gyönyörű! Szívesen megkóstolnám. Épp a napokban láttam kedvenc piacomon ordát. Talán egyszer én is kipróbálok egy receptet vele.

      VálaszTörlés
    4. Csak felső fokban lehet nyilatkozni, extrán gyönyörű...

      VálaszTörlés
    5. Ez mennyei lehet! :)Imádom a pitéket!

      VálaszTörlés
    6. Kedves Ani, Lívia, Nea, Zsuzsa, Vanilin és Vicuska, nagyon szépen köszönöm :-)

      VálaszTörlés