2018. április 15., vasárnap

Kapros-juhtúrós kifli


A kapros-juhtúrós kiflik, sörkorcsolyaként 😊



A kétféle képen megtöltött kiflik - az első verzió....

...és a másik, amit az Ízőrzők-ben láttam

Az "Ízőrzők" álmosdi adásában láttam, hogy kapros kiflit sütöttek. A kiflijeik megformázása is tetszett, így a saját kiflijeim felét aszerint, a másik felét hagyományos módon töltöttem meg.
Finom lett. Melegen, langyosan tálalhatjuk egy tartalmasabb leves után második fogásnak, de hidegen is jók, kiváló bor- vagy sörkorcsolyaként....

Hozzávalók nálam 16 db kiflihez, a tésztájához: 30 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 1 dl tej + a dagasztáshoz, 1 kiskanál cukor, só, 3 evőkanál olívaolaj,
a töltelékhez: 12 dkg juhtúró, 1-2 evőkanál tejföl, 3 dkg margarin, pár dkg reszelt trappista sajt, egy nagyobb csokor kapor,
a tetejére: 1 tojás, lenmag, szezámmag és tökmag.

Elkészítése:
A tészta hozzávalóiból közepesen lágy tésztát dagasztottam, majd kétszeresére kelesztettem.
Míg kelt a tészta, elkészítettem a tölteléket. A hozzávalókat kikevertem, és beleszórtam az apróra vágott kaprot.
A megkelt tésztát kétfelé vágtam, az egyiket kisodortam kerekre, 8 cikkelyre vágtam. A másik tésztadarabot még félretettem.
Kezdtem az első fajta kiflik megtöltését. A tölteléket kanállal a cikkelyek közepére tettem, majd felsodortam, tepsibe tettem.
A másik fajtához (amit az Ízőrzők-ben láttam) a félre tett tésztából két vékony tésztalapot sodortam, Az egyiket megkentem a töltelékkel, még plusz kaporral meg is szórtam, rátettem a másik vékony tésztát, ezt is 8 cikkelyre vágtam, feltekertem, és tepsibe tettem az előzőek mellé.
Kb. 20 percig kelesztettem még, tojással megkentem, és a magokkal megszórtam. Előmelegített sütőben szép piros-barnára sütöttem meg.

A megkelt tészta

Az első fajta kiflihez a tölteléket kanállal a cikkelyek közepére tettem,
majd felsodortam

A második fajta kiflihez - ugyanannyi tésztából mint az előző képen -
 két vékony tésztalapot sodortam, az egyiket a töltelékkel megkentem,
és még plusz kaporral meg is szórtam....

...majd a másik vékony tésztalappal befedtem

Tepsiben, megkenve tojással, megszórva magokkal.
A tökmagosak a második módszerrel készült kiflik, amikor a két
vékony tésztalap között van a töltelék.



10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták és finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
  2. Nahat, milyen gusztak! Ezt en is megsutom hamarosaaan! A ferjem nagyon szereti a sos kifliket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Juci, jó étvágyat hozzá, ha megsütöd :-)

      Törlés
  3. Ezek a kiflik csak is finomak lehetnek, olyan gyönyörűek! :)

    VálaszTörlés
  4. Milyen kis helyesek lettek. A kapor a juhtúróval nagyon jó kis párosítás. Nekem is biztosan ízlene.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Én is gondolom, hogy neked is ízlene, finom volt :-)

      Törlés
  5. Kükdhetnél párat reggelire.... csodásak. 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Küldenék szívesen, de sajnos már rég elfogyott :-)

      Törlés