2015. február 2., hétfő

Almás-meggyes krémleves



Bár nem egy kimondottan téli étel, de a meleg szobában jólesett a fahájas, szegfűszeges illatú leves, még így hidegen is....

Hozzávalók: kb. 15 dkg meggy (most mélyhűtött), 3 közepes-nagyobb alma, kb. 7-8 dl víz, 2 dl főzőtejszín, 8 dkg cukor, citromlé, 2-3 darabka fahéj, 8-10 szem szegfűszeg, 2-3 kiskanál liszt.

Elkészítése:
A meggyet és a feldarabolt almát a cukorral és a fűszerekkel a vízben megfőztem, de csak annyira, hogy az almák is csak roppanósak maradjanak. Utána kevés tejszínben simára kevertem a lisztet, besűrítettem vele a levest, és hozzáöntöttem a tejszínt is. Még egyet forraltam rajta, és már el is készült.

Lehűtve tálaltam. Inkább az alma érződött ki rajta, a meggy viszont szép halvány rózsaszínt adott neki.




8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű színű, illatos gyümölcsleves.... hm... nagyon szeretem. :) Jól is esne most egy tányérral.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta. Én imádom télen is, az év végi ünnepek egyikén is készítettem aszalt szilva-őszibarack volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Az aszalt szilvás is nagyon finom lehet, igazi téli íz :-)

      Törlés
  3. Nagyon ritkán készül nálunk gyümölcsleves, nem is tudom miért, hiszen szeretjük. Finom lehet ez az alma-meggy párosítás. :)

    VálaszTörlés
  4. A nehezebb, tartalmasabb téli ételek között de jól is tud esni egy ilyen könnyed gyümölcsleves a nyár ízeivel. Mi is szeretjük évszaktól függetlenül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Nea! De jó, hogy más is szereti ilyenkor :-)

      Törlés