2013. szeptember 27., péntek

Áfonyás-fehércsokis keksz




Ezt a receptet a két évvel ezelőtti Rama Süteményeskönyben találtam, amit a beküldött kódokért kaptam. Kicsit átalakítva készült, barna cukor helyett normál cukorral, kicsit kevesebb mandulával, de több áfonyával.

Hozzávalók a saját változatomhoz: 20 dkg margarin, 25 dkg cukor (vagy ízlés szerint kicsit több, a barnacukorból 30 dkg-ot ír az eredeti recept), 2 tojás, 25 dkg liszt, 10 dkg aszalt vörös áfonya, 5 dkg fehér csoki, 5 dkg szeletelt mandula (lehet több is), 1 mokkáskanál szódabikarbóna.

Elkészítése:
A margarint a cukorral és a tojással kikeverjük. A csokit feldaraboljuk és a többi hozzávalóval együtt szárazon elkeverjük, majd a tojásos részbe forgatjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe kanállal halmokat rakunk. Fontos hogy hagyjuk közöttük helyet, mert terülni fognak. Előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük, vagy amíg szép színe nem lesz.
Fémdobozban tartva sokáig tárolható, ha addig el nem fogy.

Sütés előtt, a kis halmocskák a tepsin



4 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Egy-kettőt bekapkodnék belőle!

    VálaszTörlés
  2. Hát ebből küldhetnél nekem is, fehércsoki és áfonya a kedvenceim:)

    VálaszTörlés
  3. De jó kis kekszek:) Rég sütöttem én is kekszet, sütnöm kell valamilyet:)

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok!
    Lilla, de szépek vagytok így együtt :)
    Trollanyu, sajnos már elfogyott a keksz, így nem tudok küldeni :)
    Kati, próbáld ki, finom :)

    VálaszTörlés