2013. szeptember 1., vasárnap

Kovászos uborka télire


A már eltett uborkák a lezárt üvegekben....

...és néhány darab közelebbről

Most tettem el először télire kovászos uborkát. Mivel nagyon szeretjük, gondoltam egy próbát megér. Ugyanúgy készítettem mint máskor, csak a végén szalicil került bele.

Hozzávalók: uborka, kapor, minden 1 liter vízhez 1 evőkanál só, szalicil.

Elkészítése:
Egy 3 literes üvegbe kb, 1,5-1,6 kg uborka fért bele, melyeket hosszában négybe vágtam. Belesorakoztattam őket az üvegbe, rá két csokor kaprot raktam, felöntöttem a sós vízzel, és a tetejére egy darab kenyérvéget tettem. Két napig érlelődött az erkélyen, és már készen is volt.
Ekkor alaposan átszűrtem, kétszer egy darab vásznon keresztül. Kisebb csavaros tetejű üvegekbe pakoltam az uborkákat, majd a levéből egy keveset elvettem, és feloldottam benne annyi csipet szalicilt, ahány kis üvegbe kerültek. Kicsit felmelegítettem a szalicilos keveréket, hogy jobban feloldódjon, és utána hozzákevertem a többi léhez. Ráöntöttem az üvegekre, tetejükre még egy-egy késhegynyi szalicilt szórtam, biztos ami biztos alapon. A tetők alá fóliát tettem, majd jól lezártam az üvegeket, s már mehettek is a spájzba.

Érlelés előtt....

...és már a kisebb üvegekben



8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a kovászos uborkád a fotókon, meg is kívántam! :) Mi is hasonlóan tartósítjuk, jól jön télen egy pár üveg kovászos uborka! :)

    VálaszTörlés
  2. Én szeretem, a család nem, így nem szoktunk eltenni:) Nagyon mutatós az üvegben:)

    VálaszTörlés
  3. Imádom a kovászos uborkát, csak sajnos itt nem lehet ilyen kis uborkát kapni. Anyukám is mindig rakott el és milyen jó télen akár a paprikás krumplihoz is:)

    VálaszTörlés
  4. Köszi mindenkinek! Remélem, hogy télen is ilyen finom ropogósak lesznek :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt én is kipróbálom! Vagy sikerül, vagy nem. Veszítenivaló nincs.
    Nagyon gusztusos a tied.

    VálaszTörlés
  6. Köszi Margó! Én is így voltam vele :)

    VálaszTörlés
  7. Imádom a kovászos uborkát és a tiéd nagyon, de nagyon tetszik...ennél perfektebbet nem tudok el képzelni. Nagyon megkivántam, el tudom képzelni mennyire finom!

    VálaszTörlés
  8. En mindig így teszem el télire,1-2 gerezd fokhagymával. Nem szabad túlérlelni, egészen nyárig finom, ropogós. Uborkánál megszüntettem az ecetes eltevést.

    VálaszTörlés