2023. július 20., csütörtök

Joghurtos-gyümölcsös alagút






Ebben a júliusi kánikulában jól esik egy hűs joghurtos desszert, sok gyümölccsel...

Ezt a szép orchideát még május végén kaptam a születésnapomra Torockón, a Bitai panzió kedves háziasszonyától, Magditól. Utazott haza 560 km-t, és azóta is gyönyörűen virágzik! 🌺

Hozzávalók a joghurtos részhez:  1 nagy doboz (400 gramm) görög joghurt, 2 dl-es Hulala felvert habjának kb. háromnegyede, ízlés szerint porcukor (nem mértem, csak kóstoltam), 1 tasak zselatin (15 gramm), + 1 dl víz, 
a gyümölcsök: 1-1,5 banán, 2 sárgabarack, 2-3 gerezd sárgadinnye, kis marék málna és ribizli, 2-3 kiskanál áfonyalekvár, 
a tetejére: pár szem meggy.

Elkészítése:
A Hulalát felvertem, majd hozzákevertem a joghurthoz. A zselatint 1 dl vízzel forrásig felmelegítettem, kicsit vártam hogy hűljön, majd a habos joghurthoz kevertem. Ízlés szerint adtam hozzá porcukrot, és az apróra vágott gyümölcsöket. Óvatosan átkevertem.
Egy hosszúkás formát kibéleltem frissen tartó fóliával, és beleöntöttem a megkevert krémet. 2-3 kiskanál áfonyalekvár kanalaztam a tetejére, és villával belekevertem.
Most már csak jól le kellett hűlnie, pár órát, addigra megszilárdult. Ekkor kiborítottam a formából, tetejére pár szem kimagozott meggyet tettem, és felszeletelve tálaltam.  
A megmaradt Hulala habból kínálhatunk még hozzá.





14 megjegyzés:

  1. Csodás a virágod! Az alagutadban most egy kis kanálkával szívesen elbarangolnék😁 Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, szívesen megkínálnálak vele, de már elfogyott 😁.

      Törlés
  2. Jaj, de finom lehet! Jól esne most. Bevállalnám azt a kis cukrot is. :) Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, ezeken a forró nyári napokon jól esik egy kis hűs desszert, csak sajnos már elfogyott..

      Törlés
  3. Nagyszerű nyári ajánlat. Ebben a melegben nem is kíván az ember "sütögetni"...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, próbáld ki egyszer, ebből kis adagot is lehet készíteni.

      Törlés
  4. Az alagút csodálatosra sikeredett, most én is elfogadnék ebben a nagy melegben egy szeletkét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom hűs desszert volt, pont ilyen meleg nyári napokra való.

      Törlés
  5. Szuper ötlet! Legszívesebben máris elkészíteném, de várok hétvégéig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, biztos nektek is ízlik majd!

      Törlés
  6. Nagyon frissítő és finom alagutat készítettél. Beszerzem hozzá a joghurtot és cukormentes változatban elkészítem. Gyönyörű szép az orchideád, meghálálja a gondoskodást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, finom volt. Biztos el tudod úgy készíteni, hogy nyugodt szível Te is tudjál enni belőle. Váljék majd egészségetekre!
      Az orchideák nagyon hálás virágok, sokáig gyönyörködhetünk a virágjaikban. Egy bő hét múlva lesz már 2 hónapja, hogy kaptam 😊.

      Törlés
  7. Ebben a melegben jól esne ez a gyümölcsös finomság. :)
    Az orchideád gyönyörű. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vanilin, most is jól jönne még belőle egy szelet 😊.

      Törlés