2017. november 20., hétfő

Almás-diós szelet csokimázzal



Okkinál láttam meg ezt a finom öntött, kevert süteményt. Megnéztem az eredeti receptet is, így a kettő ötvözetéből született meg az enyém. Mindenkinek ajánlom, aki gyorsan finomat szeretne sütni...


Hozzávalók: 15 dkg finomliszt, 1 db tojás, 15 dkg kristálycukor, 1 vaníliás cukor, 30 dkg alma reszelve, 10 dkg darált dió, 1 kiskanál fahéj, 1 csomag sütőpor,
a mázhoz: 10 dkg csokoládé, 3 dkg vaj, pár csepp tej.

Elkészítése:
A tojást a cukrokkal és a reszelt almával kikevertem.
A lisztet a sütőporral, a fahéjjal és a dióval összekevertem, majd hozzáadtam az előző masszához.
Beleöntöttem egy 24x24 cm-es tepsibe, és előmelegített sütőben közepes lángon kb. 30 perc alatt készre sütöttem.
Közben a csokoládét kevés tejjel és a vajjal a tűzhelyen felolvasztottam, majd a még meleg süteményre öntöttem.
Csak akkor szeleteltem fel, amikor már kihűlt, és a csokoládé kicsit megdermedt rajta.




15 megjegyzés:

  1. Hm, milyen finom sütemény! :) Igazi őszi finomság.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, finom volt. Biztos meg lehetne próbálni az alma helyett reszelt sárgarépával vagy sütőtökkel, biztos azzal is finom lenne :-)

      Törlés
  2. Ez kedvemre való sütemény. Nagyon jól néz ki és az összetevők szerint biztos, hogy finom. Olyan mint az eredeti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Igyekeztem hasonlót készíteni, de a csokimáz szerintem nagyon jót tett neki :-) Persze anélkül is biztos finom....

      Törlés
  3. Huú, milyen ínycsiklandozó. Sokkal gusztább, mint az eredeti receptben. :)
    Csokimázzal csakis finomabb, mint nélküle. Örülök, hogy elkészíted! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, én is örülök hogy elkészíthettem :-)

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet, szeretem az ilyen kevert sütiket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Jók ezek a kevert sütik, mert finom szaftosak, és gyorsan elkészülnek :-)

      Törlés
  5. Nálam is van hasonló. Én meg Évánál láttam. Nagyon guszta lett a tied.
    http://korsocska.blogspot.hu/2017/10/almas-dios-szelet.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Megnéztem a tiédet és Éváét is, mindkettőtöknél nagyon guszta, és a recept is nagyon hasonló :-)

      Törlés
  6. Nagyon tetszik nekem ez a süti! Meg a fotóid is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, igyekeztem valami szép őszi képet összehozni :-)

      Törlés