2017. május 23., kedd

Baconbe tekert busa, zöldséges rizottóval



Egy finom sült hal, amit készíthetünk szürke harcsából vagy afrikai harcsából is, mindegyikből nagyon finom...

Hozzávalók, a sült halhoz: mindegyik szelet halhoz 2 szelet bacon, só, bors, citromlé,
a rizottóhoz: 2 dl rizshez 0,5-0,75 dl fehér bor, egy marék reszelt sajt, 1-2 kiskanál ételízesítő (ha van, házi), olaj, só, jelen esetben borsó és sárgarépa, brokkoli,
a tálalásnál: citrom, snidling, kevés reszelt sajt.

Elkészítése:
A halszeleteket sóztam, borsoztam, meglocsoltam citromlével, majd kb. fél óráig pihentettem.
Ezután minden szeletet körbe tekertem a bacon szeletekkel, enyhén kiolajozott tűzállótálba fektettem őket, és kezdetben alufóliával letakarva, majd anélkül, sütőben szép piros-barnára megsütöttem.

Közben elkészítettem a rizottót. Olajon enyhén megpirítottam a rizst, hozzáöntöttem a bort, és még annyi vizet, hogy összesen dupla mennyiségű legyen mint a rizs. Hozzáadtam az ételízesítőt is, és fedő alatt készre pároltam. Ekkor hozzákevertem a reszelt sajtot.
A zöldségeket külön pároltam meg, majd összekevertem a kész rizzsel.
Tálalásnál a tányérokon a rizs tetejére is szórtam kevés reszelt sajtot és apróra vágott snidlinget, a brokkolit mellé tettem, és citromszeleteket kínáltam hozzá.




12 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett guszta !

    VálaszTörlés
  2. Ha hal van ebédre vagy vacsorára az csak finom lehet,akár sütve akár rántva. Egy kis pohár vörös bor sem hiányozhat, mert a hal úszni szeret! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Egy kis bor valóban nem árthat, mert a hal tényleg úszni akar :-)

      Törlés
  3. Hű, ez nagyon finom lehet, jól kifundáltad!

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon jól néz ki! Mi ritkán eszünk halat, pedig szeretjük. De így mindenképpen el kell készítsem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nektek pedig jó étvágyat majd hozzá :-)

      Törlés
  5. Nagyon finom lehetett ha szeretitek a busát, és a tálalás is szép. Én is készítettem hasonlót, de pisztrángot úgy, hogy füstölt szalonna volt rajta és a beirdalt résekben fokhagyma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! A pisztráng biztos még finomabb volt, de mi a busát is szeretjük :-)

      Törlés
  6. Jaj, de jól néz ki! Kár, hogy nem kapok busát a közelben. Ezt gyakrabban megenné a férjem, mint más halat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Nálunk mindig kapni, szeretjük is :-)

      Törlés