2014. április 9., szerda

Tojásgomba - "légyölő galóca" módra


Nevével ellentétben teljesen egészséges 😊

Az ötlet az internetről származik, melyet egy kedves ismerősömtől kaptam. Nagyon mutatósnak és egyszerűen elkészíthetőnek találtam, ezért én is megpróbálkoztam vele.
Alkalmas hidegtálak díszítésére, vagy sonka mellé "köretnek", de önmagában is finom reggeli vagy vacsora lehet.

Kicsit közelebbről...


Hozzávalók nálam: alapnak franciasaláta (most borsó, sárgarépa, krumpli, csemegekukorica, alma és savanyú uborka felhasználásával),
a gombák megformázásához: főtt tojás, paradicsom és tubusos majonéz,
a virágok és növények kialakításához: retek, sárgarépa, csemegekukorica, snidling, lila külsejű újhagyma, petrezselyem- vagy zellerlevél.

Elkészítése:
Egy üvegtál alján egyenletesen elsimítottam a franciasalátát.
A főtt tojások aljából és tetejéből kicsit levágtam, hogy jobban megálljanak, és a tetejükre tettem egy-egy félbevágott paradicsomot. Az így elkészült gombák kalapjára pöttyöket nyomtam a majonézből.
Kis sárgarépa cikkekből, közepén egy szem kukoricával és az újhagyma levelével két virágot formáztam. A füvek snidlingből és az újhagyma leveléből készültek.

A Nők Lapjában olvastam, hogy jégkockás vízben a gyökere felől sűrűn bevagdosott retek 5-8 perc múlva virágszerűen kinyílik, úgy ahogy a függőlegesen bevagdosott újhagyma is. Egy adag jégkockát jó fél liter vízbe tettem, de a retkek nem nagyon akartak szétnyílni. Viszont az újhagyma szép bóbita szerűre kinyílt. Ehhez az újhagymát 4-5 cm hosszúra feldaraboltam és függőlegesen negyedeltem úgy, hogy az egyik végén 1-1,5 cm egyben hagytam.





16 megjegyzés:

  1. Én is láttam már több helyen, nagyon 'jópofa'. :) Tetszik nálad a tálalás, nagyon szép.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper ötlet, a lányaim imádni fogják a húsvéti asztalon! :)

    VálaszTörlés
  3. Csodás! Ha belefér az időmbe, elkészítem húsvétra, biztos örülnek majd neki az unokáim!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marcsi! A gyerekeknek biztosan még jobban tetszene :-)

      Törlés
  4. Katalin, szemem-szám elállt, annyira jól néz ki!:) Remek ötlet húsvétra!:)

    VálaszTörlés
  5. Jaj ez olyan cuki, húsvétra biztos, hogy elkészítem, a lányom nagyon fog neki örülni:)

    VálaszTörlés
  6. Szia Kató, biztos megcsináljuk a gyerekekkel, olyan kis hangulatos:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok! Kellemes főzőcskézést, és jó étvágyat majd hozzá :-)

      Törlés
  7. Már a látványtól is vidámabbá lett ez a mai borongós időjárású nap!!! Viszem is az ötletet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is tetszik! Vigyed, szívesen adom :-)

      Törlés
  8. Szuper ötlet, én is el fogom készíteni, az már biztos :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jó,mutatós!
    Szia:Ági

    VálaszTörlés