2023. május 8., hétfő

Körtés-diós kelt prósza





Gyorsan fogyott 😋


Ismét egy olyan finomságot készítettem el, amit az Ízőrzők műsorában láttam, most amit a Zala vármegyei Nagyrada községben sütöttek. Fele mennyiséget vettem mindenből, azt írtam le. Kicsit változtattam a hozzávalók mennyiségét, több cukor, margarin és körte került bele, és a dióra még citromhéj is.

Hozzávalók nálam, a tésztához: 30 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 2,5 dl tej, 1 tojás, 5-6 púpos evőkanál cukor, csipetnyi só, 4 dkg margarin, 
a tetejére: 1 nagy körte (24 dkg-os volt), darált dió, cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja.

Elkészítése:
Kevés langyos cukros tejben felfuttattam az élesztőt.
Egy tálba beleütöttem a tojást, habverővel kikevertem, majd hozzáadtam a megkelt élesztőt, a cukrot (ízlés szerint lehet több vagy kevesebb), és az olvasztott margarint. Továbbra is habverővel, felváltva adagoltam hozzá a lisztet és a tejet. Addig kevertem, amíg hólyagos, jól kidolgozott tésztát kaptam.
Egy 18 x 32 cm-es tepsit kizsíroztam. A körtét meghámoztam, és kisebb darabokra vágtam.
A tésztát beleborítottam a tepsibe, tetején elosztottam a körtét, gazdagon megszórtam darált és durvára vágott dióval, reszelt citromhéjjal és vaníliás cukorral.
Fél órán át meleg helyen pihentettem, utána 180 fokra előmelegített sütőben bő húsz perc alatt megsütöttem
Kockákra vágva kínáltam.


A tészta a tepsiben, rajta a körte...

...és már a dió is

Kisülve



18 megjegyzés:

  1. Nagyon finom süteményt sütöttél, váljék egészségetekre! Nagyon szerettem a kelt tésztát, főleg ha jó vastag volt, a töltelék pedig kevesebb a tetején.... langyosan a legfinomabb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon finom volt, még másnap is. Mi is kezdtük már langyosan enni, nem tudtuk kivárni míg elhűl 😊.

      Törlés
  2. De jól néz ki! Igazán megkínálhatnál! ;) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Edith, szívesen megkínálnálak, de sajnos már elfogyott 😄.

      Törlés
  3. Imádjuk a kelt tésztákat. Nagyon finom lehetett és jól is néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia, a kelt tészták nekünk is kedvencek, főleg ha jó lágy és friss 😆.

      Törlés
  4. Guszta, finom lehetett! Aranygaluska jutott hirtelen eszembe ahogy megláttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nekünk is az aranygaluska jutott róla eszünkbe, főleg a tetjén ahol a dió van rajta, az ízre nagyon hasonlít rá 😃.

      Törlés
  5. Amin, vagy amiben dió van, az csakis jó lehet !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ahogy írod, a diós sütik, kalácsok nagyon finomak.

      Törlés
  6. Régebben én is sütöttem hasonlót a Horváth Ilonàból, de nem prósza volt a neve. Nagyon finom sütemény. Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Ez is finom volt, és gyorsan el is fogyott. Az Ízőrzőkben ez volt a neve, így én is ezt adtam neki. Hasonlót sütöttek már ebben a műsorban, más falvakban, ott is mindenhol más nevet adnak neki 😄.

      Törlés
  7. Imádom a diót és a körtét egyaránt, remek kombináció! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, próbáld ki egyszer, egy sütést mindenképp megér, mert nagyon finom 😄.

      Törlés
  8. Már nyersen is pazarul néz ki. Szerintem még a nyári gyümölcsökkel is finom lehet. És a pirult dió a tetején, hmmm... mennyei.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, nagyon finom volt, és még a kis maradék két naposan is teljesen jó volt.

      Törlés