2021. május 8., szombat

Citromos-mákos ricottás torta





Egy doboz ricotta és egy laktózmentes habtejszín árválkodott már egy ideje a hűtőben, így adott volt, hogy miből készül majd a hétvégi édesség. Gyorsan eldöntöttem, hogy egy kicsi, 18 cm átmérőjű torta lesz, piskóta alappal, rajta a krém- illetve habréteg a ricottából és a tejszínből, sok citrommal és némi mákkal, és hogy gyümölcs is legyen benne, barack befőttet választottam hozzá. Ez olyan "magam kitalált" torta lett, de nagyon finom...

Hozzávalók, az alapjához: 2 tojásból piskóta, 
a középső réteghez: 25 dkg ricotta, pár darab barack befőtt, ízlés szerint cukor és citrom reszelt héja, 
a felső réteghez: 2 dl Meggle habtejszín, reszelt citromhéj, fél citrom leve, ízlés szerint cukor és egész mákszemek, 3 kissé púpozott kiskanál zselatin (fele a ricottás keverékbe, fele a tejszínhabba kerül majd), 
tetejére: barack befőtt szeletek és citromhéj csíkok.

Elkészítése:
Először a piskótát sütöttem meg, a szokásos módon, 2 tojásból, 2-2 evőkanál cukorból és lisztből, és egy csapott mokkás kanál sütőporral.
Ezután elkevertem a ricottába a kis darabokra vágott barack befőttet, cukorral és citromhéjjal ízesítettem.
Felvertem a habtejszínt, ezt is ízesítettem citromhéjjal, citromlével és belekevertem az egész mákszemeket.
A zselatint kevés citromlés vízzel elkevertem, forrásig főztem, aztán levettem a tűzről. Kicsit vártam, hogy ne legyen forró, majd felét a ricottás keverékbe, másik felét a felvert tejszínhabba kevertem.
A piskóta köré visszatettem a tortaformát, beleöntöttem először a barackos ricottát, aztán a tetejére a tejszínhabot. Hűtőbe tettem, majd dermedés után levettem róla a formát.
Tálalás előtt tetejét kidíszítettem, s még plusz tejszínhabbal kínáltam.





14 megjegyzés:

  1. Ez egy csodás torta, minden részében nagyon finom lehetett és jól is néz ki. Jót találtál ki és hoztál össze.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, nagyon finom könnyed torta volt, és nagyon gyorsan fogyott.

      Törlés
  2. Szia Katika! Én nem ismerem a rikottát?? Milyen formában lehet vásárolni? Írd meg, nagyon vonzó benne a sok citrom meg barack befőtt, no meg a tekszínhab!
    Más... remélem regisztráltatok az oltásra, mi asztra zenekát kaptunk, a másodikat juni elején! puszi Juju

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Juju, a ricotta műanyag tégelyben kapható, mint a vajkrémek. Én Szarvasi ricottát szoktam venni, a Sparban, 25 dkg-os, szeretek belőle sütni.
      Más... nem regisztráltunk, mivel mi nem oltatjuk magunkat, de nektek jó egészséget kívánunk!

      Törlés
  3. Nagyon mutatós és ínycsiklandozó a "találmányod". Nekem nagyon bejönnek a gyümölcsös édességek. Mákkal kombinálva is finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, nagyon finom volt, csak kevés 😊. Megszerettük a ricottát, finom , könnyű sütiket lehet vele csinálni.

      Törlés
  4. Csodásan néz ki. Biztos finom. A citrom, a mák csak finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, nagyon finom volt a roppanós mákszemekkel és a citrom üde ízével.

      Törlés
  5. Nagyon szép és finom tortát készítettél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon jól sikerült, én is meg voltam elégedve vele, pedig torták díszítéseben nem vagyok igazán profi 😊.

      Törlés
  6. Nagyon mutatós és finom tortát sütöttél a hétvégére. Olyan szép lett, hogy még az ünnepi asztalon is eltudom képzelni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Iza, valami igazán tavaszias édességet akartam készíteni, s mivel epret még nem vettünk idén, maradt a befőtt. De nagyon jól harmonizáltak az ízek, finom volt 😀.

      Törlés
  7. Csodás tortát kreáltál! :) Szuper ez az ízkombináció! :)

    VálaszTörlés