2018. szeptember 19., szerda

Borjúmájas gombatál




A gomba és a máj egy újabb finom párosítása, paprikával, hagymával, paradicsommal és illatos fűszerekkel. Köretet nem is készítettem mellé, csak korpás rozscipót ettünk hozzá, ami az utolsó képen látszik. Természetesen nem mindet..... 😋

Hozzávalók 2 személyre, amennyi a képeken is látszik: 20 dkg borjúmáj, 1 gombakonzerv (nem az egész), 2 közepes fehér hagyma, 2 szál újhagyma, kb. 10-15 dkg apró paradicsom, pár karika erős paprika, 1-2 kiskanál házi paprikakrém és ételízesítő (vagy valamilyen Vegeta féle), olaj, só, bors, pár friss bazsalikomlevél és zsályalevél (vagy szárított, morzsolt).

Elkészítése:
Teflonserpenyőben forrósítsuk meg az olajat, és egyszerre tegyük bele a felkockázott májat és a felszeletelt hagymát. Ha friss gombát akarunk használni (szeletelve vagy felezve, negyedelve), akkor azt is a májjal együtt pirítsuk.
Engedjük fel nagyon kevés vízzel, és fedő alatt kb. 10-15 percig pároljuk. Közben ízesítsük a fűszerekkel és adjuk hozzá a feldarabolt újhagymát - de csak a végén sózzuk.
A konzervgombát, a félbevágott paradicsomokat és az erős paprika karikákat csak az utolsó percben keverjük bele.




6 megjegyzés:

  1. Imádom az ilyen színkavalkádokat... gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Zsuzsa, én is szeretem, ha szép színes egy étel. Az már egy fél siker :-)

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Szeretem a májat de nálam a csirkemáj felhasználásán kívül egyéb máj eddig nem jött szóba, a gombára már napok óta ácsingózom de mindig valami mást csinálok:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Ha még nem használtál más fajta májat, akkor próbáld ki a borjúmájat, mert ha szép világosat kapsz, akkor az nagyon finom :-)

      Törlés
  3. Látványa nagyon szép és guszta. Csak az a baj, hogy én a májat nem szeretem, a férjem meg a gombát nem. Persze azért készítek gombás ételeket és meg is eszi a férjem, és májasat is, de azt én nem eszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia. Mi mindkettőt szeretjük, mid a ketten :-)

      Törlés