2016. október 24., hétfő

Paradicsomleves



Mint általában a paradicsomhoz jól harmonizál a bazsalikom, így a paradicsomleveshez is. Ezért nem is spóroltam vele....
Mostanában fedeztem fel egy finom levesbetétnek is kiválóan alkalmazható készítményt - bár nem a reklám helye, de leírom - a Mogyi Kft-től, "rolli" a neve, ropogós sós kenyérkarikák. Nagyon finom a levesbe, nem ázik szét, de mégis kellően megpuhul.

Hozzávalók: 0,5 l házi paradicsomléhez 0,5 l víz, só, szárított bazsalikom, 1 közepes hagyma, pár szál zellerzöldje, só, ízlés szerint cukor, 1 csapott evőkanál liszt, olaj,
tálalásnál: pirított kenyér- vagy zsemlekockák és friss bazsalikomlevelek.

Elkészítése:
A paradicsomot a vízzel, sóval, az egész hagymával, a zellerrel levelekkel és a morzsolt bazsalikommal feltesszük főni, minimum fél órára. Ha nagyon elfőné a vizét, pótoljuk.
Ezután a lisztből és olajból készített rántással besűrítjük, a cukorral ízesítjük.
Tálalásnál friss bazsalikomlevet és pirított zsemlekockát adunk hozzá.




4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, szeretem a paradicsomlevest! Bazsalikommal még nem próbáltam én zellerlevéllel szoktam ízesíteni.Legközelebb megpróbálom bazsalikommal ezt a fűszert is szeretem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Próbáld ki egyszer bazsalikommal, biztos ízlik majd :-)

      Törlés
  2. Én is szeretem a paradicsomlevest zellerlevéllel, és pirított zabpelyhet főzök bele.

    VálaszTörlés