2015. június 25., csütörtök

Levendula tea


Sok citrommal nagyon finom

Forró napokon igazán jó esik egy pohár jégbe hűtött tea. Úgy néz ki, hogy erre most várnunk kell, de a levendula most virágzik, úgyhogy most kell begyűjteni. Talán a meleg is megjön egyszer...

Hozzávalók a teakeverékhez, az arány: 1 kanál levendulavirág (lehet púpozott is, ki mennyire szereti a levendula ízét, illatát), 1 kanál szárított hibiszkuszvirág tea (tőle szép piros lesz a tea), fél-fél kanál szárított citrom- és mentafű,
az ízesítéshez: méz vagy cukor, és citrom.

Elkészítése:
Forró vízzel leforrázom a teakeveréket, 2 dl vízhez 1 kiskanállal szoktam adni. Kb 15 percig ázni hagyom, majd leszűröm. Mézzel vagy cukorral és citromlével ízesítem.
Mindenkinek ajánlom - aki szereti a levendula jellegzetes illatát -, mert nagyon finom.

A hibiszkuszvirág - no meg a citrom - kivételével minden saját kertből való, garantáltan bio...

A teakeverék közelről



10 megjegyzés:

  1. Imádom a színét, nekem most is jól esne egy bögrével. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nemsokára főzöm a következő adagot :-)

      Törlés
  2. Ideges nyugtalanság és szorongás enyhítésére alkalmazható az illata magáért beszél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon finom az illata, és hogy mire jó, nem tudtuk eddig.... Köszi!

      Törlés
  3. Nagyon szeretem a levendula illatát, a belőle készülő tea pedig igazán aromás. :)

    VálaszTörlés
  4. Én is nagyon szeretem a levendula illatát, és ha kapok szappant, vagy illóolaját, akkor mindig vásárolok. Na és persze molyok ellen is ezt használom. Teaként nem szeretem.. Én már sokat olvastam róla, hogy mire jó, de teának nekem nem jön be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk ízlett, ahogy szörpként is :-) A teában nem annyira intenzív a levendula, hisz más is van benne.

      Törlés
  5. Megbolondítottatok a levendulával :) Idén mindenki levendulát szed, főz, készít :) Én még sosem kóstoltam, csak a kozmetikumokban meg az illatosító szerekben találkoztam vele, de szeretnék jövőre ültetni.

    VálaszTörlés