2014. november 22., szombat

Paprika krémleves



Finom pikáns leves, amit Apukám főzött, és hozott nekünk látogatása alkalmából. Mözsön készült, egy otthoni ismerőse receptje alapján.

Hozzávalók: 2-3 pritaminpaprika, 1 kis fej hagyma, 1 csapott evőkanál liszt, 2 dl főzőtejszín, kevés olaj, só, aki szereti az tehet bele erős paprikát is.

Elkészítése:
A hagymát megdinszteljük az olajon, beletesszük az apróra vágott paprikát, párszor átkeverjük, majd fedő alatt kevés vízzel puhára pároljuk. Ekkor hozzáadjuk a lisztet, és fakanállal párszor átforgatjuk. Ezután hozzákeverjük a tejszínt és felforraljuk vele, majd botmixerrel simára mixeljük. A kívánt sűrűség eléréséért vízzel hígítjuk, még egyszer felforraljuk és már tálalhatjuk is.



8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a színe és finom lehet ! Szinte érzem az illatát. Nagyon szeretem a csípőset biztos tennék bele:-) Vigyázzál magadra pihenjél sokat !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Mi is erősen ettük, úgy finomabb :-)

      Törlés
  2. Nahát, hogy nálad mindig tanulok, látok valami újat, fantasztikusan hangzik! :-)

    VálaszTörlés
  3. Katalin, úgy örülök, hogy itt vagy! Ez azt jelenti, hogy jobban vagy, ugye?
    Még nem is hallottam paprikalevesről, de szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Igen, jobban vagyok, elég sokat javultam, mióta itthon vagyok. Remélem így lesz tovább is,,,

      Törlés
  4. Micsoda szép piros szine van ennek a finom levesnek, még finom szósznak is be illene!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Elisabeth! Valóban, kicsit sűrűbben szósznak sem lenne rossz :-)

      Törlés