2022. november 13., vasárnap

Tormás-céklás vitaminsaláta


A saláta tálalva...




...és köretként sült cukkinivel

Egy igazi vitaminbomba hűvös-hideg és nyirkos-ködös őszi, téli napokra, mint a mai nap is. Az összes hozzávaló zöldség nyers és bio, amiket Apukám termesztett a kertjében. Az arányok és az egyes zöldségek mennyisége ízlés szerint változtatható, az elkészítése pedig rém egyszerű.....

Hozzávalók, a képen látható mennyiséghez: 1 közepes cékla, 10-12 cm hosszú ujjnyi vastag frissen kiásott torma, 2-3 db kicsi (pár centis) sárgarépa, 4-5 gyöngyhagyma, só, pár csipet fehérbors, pár csepp olívaolaj, ízlés szerint ecet és cukor.

Elkészítése:
A tormát apró lyukú reszelőn reszeltem le, a többi zöldség nagy lyukún.
Enyhén besóztam, megszórtam a borssal, meglocsoltam az olívaolajjal és az ecettel, majd kevés cukorral is megszórtam, hogy ízesebb legyen. S már el is készült.
Rövid ideig hagyhatjuk állni hűtőszekrényben, hogy kicsit lehűljön, és az ízek is összeérjenek.

Kínálhatjuk húsok mellé, de önmagában is megállja a helyét egy-két szelet sajttal, sonkával.... Tálalhatjuk köretként halak, vagy rántott zöldségek mellé is, ahogy mi is ettük, lisztbe forgatott, kisült cukkinivel.

A lereszelt torma....

...és a többi zöldség



12 megjegyzés:

  1. Finom és egészséges salátát hoztál ismét! Apukád varázslatos kertje önti az alapanyagokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva! Igen, sok minden volt a kertben, sok finomság! 😀

      Törlés
  2. Óh, ez megint remekül hangzik! Köszönöm az email-es segítséget a múltkori cékláshoz, elkészült és isteni! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, és nagyon örülök, hogy ízlik a céklás 😀!

      Törlés
  3. Nagyon guszta és finom salátát készítettél. Én is szeretem a nyers céklával készült salátát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, finomak is a nyers zöldségek, és egészségesek!

      Törlés
  4. Én is épp ma tettem el céklát savanyúságnak. Így nyersen még sosem próbáltam, de biztos lesz még rá alkalom.

    VálaszTörlés
  5. Csodás vitaminsaláta, szép színei vannak. Mi is szeretjük az ilyen salátákat, szoktam is készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom volt, színes is, gyorsan el is fogyott! 😀

      Törlés
  6. Friss zöldségekből, sok tormával- nagyon finom lehet! Én is tegnap cékláztam, bár télire raktam be néhány üveggel. Közben rágcsáltam is a céklából, s rájöttem, hogy nyersen is finom.
    Rég jártam erre, gyorsan átnézem a közben készült finomságaidat is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, nálunk is kedvenc a cékla. Nyersen máskor is reszeltem már salátákhoz, igazi vitaminbomba 😀😀.

      Törlés