2018. augusztus 16., csütörtök

Kókuszos-joghurtos pohárkrém zabkeksszel





Egy receptes újságban láttam meg ezt a hűsítő finomságot, majd kicsit változtatva rajta el is készítettem, mert nagyon csábítónak tűnt...

Hozzávalók 2 pohárhoz: 3,5-4 dl natúr joghurt, 3 evőkanál porcukor (ízlés szerint több vagy kevesebb), 3 evőkanál kókuszreszelék, fél citrom, kb. 10 dkg zabkeksz (Győri Édes zabfalatok),
a tetejére: citromszeletek, pár szem áfonya, kevés kekszmorzsa, citrom vagy mentalevélkék. 

Elkészítése:
Először a joghurtkrémet készítettem el. A joghurthoz kevertem a cukrot és a serpenyőben kissé megpirított kókuszreszeléket. A citromlével ízlés szerint meglocsoltam, és a héját is hozzáreszeltem.
A kekszet összemorzsoltam. Belőle mindkét pohár aljába kb. két és fél keksznek megfelelő morzsát tettem. Erre kanalaztam a joghurtkrém egy részét, majd újra kekszréteg következett, poharanként kb, másfél darab. Szintén összemorzsolva. Tetejére raktam a maradék joghurtot, majd hűtőbe tettem, 1-1,5 órára, hogy kicsit "összeérjen". A joghurt kicsit besűrűsödött, krémesedett a kókusztól, és a keksz is nagyon jó állagú lett.
Tálalás előtt kidíszítettem a negyedbe vágott citromszeletekkel, az áfonyával, mentalevéllel és egy kis kekszmorzsával.

Nagyon finom, savanykás hűsítő pohárdesszert!






6 megjegyzés:

  1. Csábítóan néz ki és egészen biztos hogy nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, kedvemre való finomság, mert biztos, hogy finom is.

    VálaszTörlés
  3. De jól hangzik! Épp jól esne ebben a melegben! :-) És mint mindig, szépek a fotóid!

    VálaszTörlés
  4. De jól is esne egy, fantasztikusan néz ki....

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm lányok! Nagyon finom volt, kár hogy már nincs belőle :-)

    VálaszTörlés