2018. december 7., péntek

Túrós-rumoscseresznyés muffin





Egy finom, könnyű muffin, a túró és a gyümölcs párosításával. A receptet itt találtam.

Hozzávalók, nekem 16 db lett belőle: 25 dkg liszt, 1 sütőpor, 12 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 12 dkg margarin, 25 dkg túró, 2 evőkanál tejföl és rumos cseresznyebefőtt.

Elkészítése:
A lisztet elkevertem a sütőporral. A tojást a kétféle cukorral habosra kevertem, majd összedolgoztam a puha vajjal, a túróval, a tejföllel, és belekevertem a lisztet.
A tésztából a muffin formák aljába kanalaztam egy keveset, majd mindegyikbe 2 szem cseresznyét tettem. A tetejükre még egy-egy kanálkával tettem a tésztából, hogy jó háromnegyedig legyenek tele a kis formák. Mivel szilikon formákat használtam, így kivajazni nem kellett őket.
Előmelegített sütőben, először magasabb, majd mérsékelt lángon kb. 25 perc alatt (sütőtől függően több vagy kevesebb idő lehet) készre sütöttem.
Porcukorral meghintve tálaltam.

Sütés előtt, a szilikon formákban



6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki és biztos, hogy finom is, hiszen a kedvencem a cseresznye van benne de a túró is finom.

    VálaszTörlés
  2. De jól néznek ki a muffinjaid! Főleg a kettévágott a cseresznyeszemekkel! :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Lívia! Főleg így eltéve nagyon finom a cseresznye :-)
    Köszönöm Melinda! Másodjára sikerült egyet ilyen szerencsésen elvágni, én is csodálkoztam, hogy sikerült ilyen jól elvágnom :-)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Marcsi, Vanilin, köszönöm szépen :-)

    VálaszTörlés