2018. december 27., csütörtök

Narancsos-gyümölcsös töltött csirke


Még a tepsiben


Tányéron

Ezt a gyümölcsös csirkét még a karácsonyi időszak elején ettük. Zacskóban sütöttem, csirkemájas töltelékkel, pikáns gyümölcsös körettel. Finom és könnyed volt...

Hozzávalók: egy kisebb grillezni való csirke (ez kb. 95 dkg), só, bors, szárnyasokhoz való fűszerkeverék (őrölt bors, őrölt kömény, rozmaring, bazsalikom, őrölt paprika, majoránna, kakukkfű - ki mit szeret), egy-két szál friss rozmaringágacska,
a töltelékhez: 2 közepes szelet szikkadt kenyér, 2 csirkemáj, 1 közepes hagyma, 1 nyers tojás, só, bors, pár szál petrezselyemzöld apróra vágva, majoránna bőven, ízlés szerint pár csipet szárított zsálya, kakukkfű és bazsalikom,
a gyümölcskörethez: 2 nagyobb alma, egy kisebb vagy egy nagy birs fele, egy maroknyi aszalt szilva, egy narancs.

Elkészítése:
A csirkét kívül-belül sóztam, borsoztam, majd állni hagytam.
Közben elkészítettem a tölteléket. A kenyeret beáztattam, majd jól kinyomkodtam. A hagymát apróra vágtam és a lekapart májat hozzáadva kevés olajon megdinszteltem. Ezután az összes töltelék hozzávalót összekevertem, sóztam, borsoztam, hozzáadtam a tojást, a petrezselyemzöldet és a fűszereket.
A csirke bőrét óvatosan fellazítottam a mellén és a combján, majd a tölteléket alátöltöttem, a maradék pedig a csirke belsejébe került. Kívülről minden oldalát jól befűszereztem a fűszerkeverékkel.
Sütőzacskóba tettem, tetejére raktam a rozmaringot, majd lezártam a zacskót, és egy nagyobb tepsibe helyeztem. Elkezdtem sütni. Kis lángon kb. 50-60 percig.
Amikor a csirke már jó háromnegyedig megsült és megpuhult kibontottam a zacskót, és a csirke köré szórtam a nagyobb darabokra vágott almát, birset és a szilvát. Így együtt sütöttem készre, már fedetlenül.
Friss narancsszeletekkel tálaltam.

Az összedarabolt csirke



15 megjegyzés:

  1. Ínycsiklandozó ötlet, igazi karácsonyi illat felhővel. 🙂

    VálaszTörlés
  2. Csodás finomságok egyvelege, igazi karácsonyi étel.

    VálaszTörlés
  3. Az utóbbi időben én is nagyon megszerettem a hús-gyümölcs párosítást. Ízletessé, színessé, zamatossá varázsolja az ételt. Fenséges lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Főleg a csirkéhez szeretjük mi is mostanában a gyümölcsöt :-)

      Törlés
  4. A húst gyümölcscsel én is nagyon szeretem, biztos, hogy mennyei lehetett ez a töltött csirke. :)

    VálaszTörlés
  5. Izgalmas ételt készítettél, igen jól hangzik! Azt hiszem, nálunk sem vallana szégyent! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, finom volt, jól illett hozzá a gyümölcs :-)

      Törlés
  6. De gyönyörű! Még nem is láttam ilyet! Istentől megáldott újévet kívánok neked és a családodnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük kedves Ani! Nektek is hasonló áldott új évet kívánunk!

      Törlés
  7. Nektek boldog új évet, nekünk, olvasóknak a maihoz hasonló finomságokról szóló bejegyzélt kívánok, szeretettel !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük kedves Mari, legyen neked is boldog, szerencsés új éved :-)

      Törlés