2022. július 6., szerda

Málna sorbet és nyaralás Mözsön - június 24 és július 4. között


A sörbet frissen szedett gyümölcsökkel....


Hamar olvadt a 35 fokos melegben


A torockói nyaralásunk után gyönge két hét múlva már utaztunk 10 napra Mözsre, Apukámhoz. Ez is részben nyaralás volt - és most is végig minden nap reggeltől estig tartó kánikulai napokból állt -, de sokat dolgoztunk a kertben is, a hajnali, reggeli és délelőtti órákban, és segítettünk a háztartási munkákban is. 
Aztán pont ebben az időszakban tartott a Nyugdíjas Klub  - amiben Apukám is tag - a faluban egy finom bográcsos ebéddel egybekötött műsoros napot, ahol mi is részt vettünk mindhárman.
 
A nagy hőség miatt kirándulni nem voltunk se közel se távolabb, pedig sok szép hely van a környéken....

Válogattam egy csokorra való "néhány" képet a rengeteg felvételből amit a 10 nap alatt készítettünk, a számomra oly kedves kertről, a szép virágokról, a műsoros ebédről, és néhány finomságról, amit ezzel a jeges hűsítővel kezdek, aztán a következő bejegyzésekben lesz még egy-két újdonság... 
 
 
Hozzávalók: 20 dkg málna, fél citrom leve (vagy ízlés szerint több), 8-10 dkg cukor ízlés szerint, 3 dl víz.

Elkészítése:
A málnát kevés vízzel elkezdtem főzni, vagy inkább úgy mondhatnám hogy csak melegíteni, hogy a málnaszemeket könnyebben tudjam majd lepasszírozni.
A cukrot elkevertem a vízben, ezt is csak addig melegítettem, amíg a cukor elolvadt.
Ekkor a málnát apró lyukú szitán lepasszíroztam, amihez hozzáöntöttem a cukros vizet és a citromlét. Műanyag dobozba öntöttem és már ment is fagyasztóba. Pár óra után átkevertem, majd újabb fagyasztás után újra megkevertem.
Csak akkor tálaltam, amikor már kásásra megfagyott.

Nagyon jól esett a 35-37 fokos hőségben ez az egyszerű, kertből szedett friss málnából készült hűsítő.
 
De szokásomhoz híven a fagylaltkanalat most is elfelejtettem magammal vinni, így csak evőkanállal tudtam kimerni. Ezért nem lett olyan mutatós a tálalás, de az ízén ez semmit sem rontott 😋.

 
Végezetül a képek, amiből elég sokat sikerült kiválogatnom. Hogy másoknak mennyire érdekesek nem tudom,  nekem azok 😀.....

 
A mözsi virágos kert

Sásliliomok....

...mellette egy szép nagy levendula bokor.....


A sásliliomok közelebbről....








Hajnalka

Fenyők, pálmák, bilbergiák és babérfa kavalkádja....

....amit én nagyon szeretek...


Apukám kerti munka közben, a 40 éves babérfa előtt....

...és én ugyanott, a zöldben 😀

A dézsában egy hatalmas jamszgyökér

Egy kóbor kiscica, aki egy napig a vendégünk volt....


És egy kóbor napraforgó

Szakállas bugatölcsér

Harangvirágok

Vinkák

Virágzó kövirózsák

Az üvegház mellett állunk

Kaktuszok az üvegházban, ahol napközben több mint 50 fok volt....













Apukám egy 32 éves gömbkaktusz mellett

A virágzó gránátalma fa


Sarkantyúvirág....



Gyümölcstál



Büdöske


A Nyugdíjas Klub műsoros napja Mözsön

Már várjuk az ebédet 😀 - a férjem piros pólóban, mellette Apukám...


Osztják az ebédet

Gyorsan fogyott

Ezek alatt a sátrak alatt ültünk

Sziasztok! 😃

Elkezdődött a műsor - egy hastáncosnő

Tornász lányok...


A Mözsi Német Nemzetiségi Énekkar énekelt

A mözsi szenior táncosok

Elindult a "vonatozás".  Apukám kapott egy kölcsön kalapot 😁


És itt már kalap nélkül, jókedvűen, fitten, fiatalosan....

....végül megtáncoltatta a mözsi asszonyokat 😊....





Végezetül egy rövid, vidám kis videó, amit a nyugdíjas nap műsoráról készített a férjem:





14 megjegyzés:

  1. Ámulva nézem a csodálatos fotóidat Katikám a gyönyörű szép kertről, virágokról, óóóó az a sok kaktusz.... mind, mind csodálatos. Jó hangulat árulkodik a nyugdíjasklub képeiden, remek nap lehetett finom ebéddel. Édesapád örök fiatal, további jó egészséget kívánok Neki. A sorbet amit késztettél pedig nagyon finom lehetett, főleg a kánikulában esett volna jól egy pohárkával belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Éva, Apukám nevében is! Minden nagyon jó volt a 10 nap alatt, csak az a kár, hogy olyan gyorsan elszállt. A kaktuszok nagy része már levirágzott június elején, de egy-kettő azért megvárt minket is 😊.
      A málnás finomság is nagyon jól esett a kánikulai napokban, szívesen megkínáltalak volna vele 😊!

      Törlés
  2. Annyira szeretem a csodás beszámolóidat és a hangulatos virágos fotóidat. Nekem már Apukád csodakertjének látványa felér egy kis virtuális kirándulással. Milyen gazdag és szórakoztató programokkal, kívánatos ebéddel várták a nyugdíjasokat és úgy látom mindenki nagyon jól érezte magát. A sorbet is nagyon jól sikerült, csak ilyen finomságokkal lehet kibírni ezt a hőséget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nea köszönjük Apukám nevében is! Örülök, hogy tetszik a beszámolóm, a kert, a sok virág... de sok munka is van vele, ami sajnos egyre nehezebb. A nyugdíjas nap is nagyon jól sikerült, és a sorbet is segített elviselni a mindennapos 35-37 fokot. 😊

      Törlés
  3. Csodás kertje van az apukádnak, nagyon szeretem nézni a kaktuszokat és a kertje virágait. Meseszép minden amit lefényképeztél. A csodás 32 éves gönbkaktusz, a gránátalma fa. Úgy éreztem magam a kertje nézése közben mintha én is ott lennék.A szörbet is finom lehett. Én még soha nem készítettem, pedig egyszerű az elkészítése. Egyszer majd elkészítem. Milyen szórakoztató műsorral várták anyugdíjasokat és jó ebéddel. Úgy látom, hogy mindenki nagyon jól szórakozott, és jól érezte magát. Apukád jól megtáncoltatta a mözsi asszonyokat. Jó egészséget kívánok az apukádnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Lívia, Apukám nevében is! Nagyon jól teltek otthon a napok, szép környezetben.
      Sok finomságot ettünk, a sorbet is jól esett a nagy melegben. Majd próbáld ki egyszer te is, biztos ízlene 😊.

      Törlés
  4. Micsoda arborétum! Apukád nagyon ügyes és mennyit dolgozhat! Köszönöm, hogy gyönyörködhettem a képekben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi köszönjük! Munka sok van a kerttel, nem lehet vele végezni, csak újra előről kezdeni 😄.

      Törlés
  5. A kerti képeket szívesen és akár többször is vissza.-nézem...A málnához: pár napja vettem 12,5 dk málnát a T-ben, 900.- Ft-ért (hozzáteszem, betegnek, akitől nem sajnálnám dupla ennyiért se - de azért mocsokságnak tartom...szezonban ezt az árat. Hacsak nem Dubaiból hozták...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, örülünk, hogy ennyire tetszik a kert!
      A málnáról: ez borzalmas ár, ennyiért még sehol sem láttam. Annyit kérnek manapság mindenért, amennyit nem szégyellnek, hát most nem voltak szégyenlősek! Ha a kertben nem termett volna málna, akkor ez a sorbet nem készült volna, az biztos.....

      Törlés
  6. Ennél szebb helyen nem is nyaralhattatok volna mint egy arborétum csodás virágokkal. Apukádnak is nyaralásnak tűnhetett a társaságotokkal lenni finom lehetett ez a málnás frissítő.. Kellemes kikapcsolódás jó szórakozás lehetett ez a rendezvény is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva! Finom volt a jeges finomság, és a rendezvény is nagyon jól sikert, meg persze nagyon jók voltak az otthon töltött napok! 😄

      Törlés
  7. Mindig öröm olvasni a beszámolódat az Édesapádnál eltöltött időszakról. Nagyon kellemes és tartalmas időt töltöttetek együtt, jó ilyen sok vidám arcot látni. :)
    A málna sorbet nagyon kívánatos, és milyen szép a színe. :)
    A kert is csodaszép. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Iza, mindannyiunk nevében! Valóban vidám és tartalmas napokat töltöttünk együtt, és sok finomságot is ettünk 😄.

      Törlés