2020. február 13., csütörtök

Tyúkhúsleves házi tésztával




Szép, tisztított, félbe vágott tyúkokat láttam a piacon, s mindjárt elképzeltem, milyen finom leves lenne belőle. Aztán eszembe jutott, amikor két évvel ezelőtt szülőfalumban, Mözsön járt az "Ízőrzők" stábja, és olyan szerencsém volt, hogy Édesapámmal én is végig ott lehettem a felvételek forgatásán, és fényképeket is készíthettem közben, mindkét nap. A műsorban Tusa Zsuzsanna levesben főtt tyúkot töltött meg, amit most én is szerettem volna elkészíteni, ehhez főztem meg ezt a finom, tartalmas levest.
Ha érdekel, ITT nézhetitek meg a mözsi epizódot, ahol 12:50 körül látható a töltött tyúk készítése, ami majd a következő bejegyzésemben lesz látható. De addig is nézzük és együk a levest....😊😋

Hozzávalók a leveshez: egy fél tyúk, lábával májával, zúzájával együtt, 1,5-2 l víz, 2-3 sárgarépa, 1-2 fehérrépa, 1 hagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, egy darabka zeller és karalábé, 1-2 gomba, só, szemes bors, egy kis darabka friss gyömbér vagy pár csipet őrölt, pár szem szegfűbors, borókabogyó és köménymag, pár csipet őrölt szerecsendió, 1-2 nagyobb késhegynyi kurkuma, és 1-2 kanálka szárított házi ételízesítő, vagy házi sózott ételízesítő, zöldfűszerek, mindegyikből 1-2 szál: petrezselyem, zeller és lestyán,
a tésztához: 10 dkg liszt, só, pár csepp víz, 1 tojás.

Elkészítése:
A tyúkot nagyobb fazékba tettem, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Sóztam, majd miután felforrt, habja keletkezett, ezt lemertem róla.
Ezután fűszereztem, hozzáadtam a hagymát, fokhagymát, a zöldfűszereket, és lassú tűzön főztem tovább. A többi zöldséget csak jóval később tettem bele, mert azoknak nem kell annyi idő, mint a tyúknak, ami 3-4 órába is beletelt.
A májból többet tettem bele - mert kell majd a töltelékbe - és csak a végén adtam a leveshez, mert ennek tényleg nagyon rövid idő kell.

Miközben főtt a leves, elkészítettem a tésztát. A lisztet sóztam, hozzáadtam a kevéske vízzel elkevert tojást, és közepesen kemény tésztát gyúrtam belőle, amit a kis gépemmel a legvékonyabb fokozatú vékonyságúra lapítottam, majd a cérnametélt funkcióval felmetéltem.
Sós, forrásban lévő vízben pár perc alatt kifőztem, amit tálaláskor a leszűrt, friss petrezselyemmel meghintett leveshez kínáltam.

Elkezdjük főzni a levest

A tészta készítése



12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, a tyúkból lehet a legjobb levest készíteni bár én nagyon ritkán veszek inkább csirkét. A műsorra emlékszem a töltelék is igen finom lehetett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, akkor nem csak én gondolom, hogy a tyúkhúsleves a legfinomabb 😋

      Törlés
  2. A múltkori tyúkhúslevesem nekem is egy fél házityúkból készült, hát ennek nincs párja :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Kincse, örülök, hogy mindnyájan egyet értünk 😊

      Törlés
  3. Én is vettem mostanában néhányszor mell nélküli tyúkot. Levesnek pont jó. Érdekes a tiéd fűszerezése. Gyömbér, boróka bogyó, kurkuma! Kicsit egzotikus nekem, de biztos finom. Nem tudom rávenni magam a tésztagyúrásra. Pedig gépem is van. Milyen ügyes vagy, hogy ezt is magad készíted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Szeretek tésztát gyúrni, a kis géppel gyorsan megy a sodrása metélése is.
      A húsleveseket mindig így fűszerezem, finom lesz, teljesen hagyományos íze van :-)

      Törlés
  4. Nincs is jobb a tyúkhúslevesnél, főleg házi tésztával! Mi nagyon szeretjük, éppen ezért -s nem túlzok- nálunk kéthetente készül húsleves.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, nálunk is gyakran van húsleve, 2-3 hetente, hétvégeken 😊

      Törlés
  5. A férjem nagyon szereti a tyúkhúslevest, de nem csinálom gyakran. Tésztát sem gyakran gyúrok. De nagyon értékelem azokat a háziasszonyokat, akik gyúrnak és akár kézzel vagy géppel metélik. Nagyon guszta a levesed és csodás íze lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Hétvégenként jól esik egy húsleves, akár csibe, tyúk, sertés vagy marha csontból 😊 Szeretek tésztát gyúrni, és mivel van gépen, gyerekjáték az egész 😊, csak idő kell hozzá...

      Törlés
  6. Gyönyörű, aranyló húsleves. Házi tésztával csak még finomabb lehet. Holnap nálam is ez készül sok-sok zöldséggel és kipróbálom hozzá az ajánlott fűszereidet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea! Sok sikert és jó étvágyat a vasárnapi húsleveshez! 😊

      Törlés