2019. november 19., kedd

Pirított pulykacsíkok gombával és gyöngyhagymával



A recept ötletét a lányomtól kaptam, amit én gyöngyhagymával gazdagítottam még. Elkészítése egyszerű, az íze pedig nagyszerű...

Hozzávalók: 40 dkg pulykamell, 30 dkg gomba, 8-10 nagyobb gyöngyhagyma, 2 nagyobb vöröshagyma, 2-3 kanál olaj, só, 1 mokkáskanálnyi őrölt paprika, őrölt köménymag és bors, szárított-morzsolt kakukkfű, majoránna és bazsalikom (mindegyikből kevés, ízlés szerint), 1 ágacska rozmaring, erős paprika szintén ízlés szerint (ami lehet por alakú, friss, vagy sózott-darált), és pár csepp szójaszósz.

Elkészítése:
A hagymát apróra vágtam, megdinszteltem, rádobtam a csíkokra vágott húst, és együtt pirítottam még. Ekkor fűszereztem és hozzáadtam a szójaszósz, tényleg csak nagyon keveset, mert ami nekünk van most itthon, az egy extra sötét változat.
A gombát csak félidőben adtam hozzá, a gyöngyhagymát még később, hogy roppanósak maradjanak. Együtt készre pároltam-pirítottam.

Mellé krumplipürét készítettem, de készíthetünk hagyományos vagy fűszeres sült krumplit, ki mit szeret, mindegyik jó választás.  




10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, szeretem a gombás ételeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, igen, az volt 😊 A gombát mi is nagyon szeretjük.

      Törlés
  2. Tetszik, mindenféleképpen! :-) Ránézésre, összetételre, fűszerezése is, körete, szóval beáll a sorba a kipróbálandók közé!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Melinda! Ha sorra kerül a várólistán, kívánom hogy jó étvággyal fogyasszátok el 😊

      Törlés
  3. Mi is szeretjük a gombás ételeket, sokféle változatban készítettem már. Nagyon guszta lett ez az ételed és biztos, hogy finom is és szép a tálalása is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Lívia! Finom a gomba, ízletes és tápláló is. És nem is drága, persze leszámítva az erdeieket 😊

      Törlés
  4. Jó tartalmas és finom fogást készítettél, tetszik. Nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ízletes és laktató fogás. Szeretem az ilyen egyszerűen nagyszerű recepteket. Az ünnepi menüsorban is biztosan megállná a helyét.

    VálaszTörlés