2019. november 28., csütörtök

Lecsó - krumplival, tojással


A krumplis változat....


A krumplis tojásos változat...


Nagyon szeretem a lecsót, télen-nyáron egyaránt, vagyis egész évben. Jó erősen, sok hagymával, némi jóízű füstölt kolbásszal és szép pirosra "festve" a törött paprikával.
Tavasztól őszig friss paprikából, paradicsomból készül, télen pedig abból, ami otthon a kertben terem, és nyáron lefagyasztunk.
A lecsó egy olyan étel, amire lehet mondani, hogy "mindenki másképp csinálja", más-más körettel, és mindenki esküszik rá, hogy az övé a legjobb. Most én is azt mondom, hogy így a legfinomabb... 😆

Hozzávalók, ahogy nálam készül: kb. 60 dkg paprikához 30 dkg paradicsom, 2-3 nagyobb fej hagyma, ízlés szerint erős paprika, pár darab krumpli, só, őrölt paprika, zsír, kb. 5 dkg füstölt szalonna, füstölt kolbász (ki mennyit szeretne, több vagy kevesebb), 1 vagy 2 tojás.

Elkészítése:
A szalonnát kis kockákra vágtam, kevés zsíron megpirítottam. (Egy részét félretehetjük, és tálaláskor a tányérra szedett lecsóra szórhatjuk, a többi része együtt fől majd a többi hozzávalóval.)
Hozzáadtam a szálasra vágott hagymát, és megdinszteltem. Beletettem a feldarabolt paprikát (szeretem színes paprikákból készíteni), a hasábokra vágott krumplit, pár perc múlva a meghámozott  paradicsomot is. Sóztam, megszórtam törött paprikával. Kb. 10-15 perc múlva belekerült a felszeletelt kolbász is - azért csak most, mert a szeletek hamar megfőnek.
Készre főztem. Amit vagy így tálalok, friss kenyérrel, mint ahogy az első két képen látható. Vagy beleütök tojást, gyorsan jól elkeverem, és pár percig még főzöm.

Van hogy nem teszek bele krumplit, akkor tarhonyával esszük. Mindenféleképpen nagyon finom!

A hozzávalók

Elkezdjük főzni....

...majd belekerül a paradicsom is...

... rövid főzés után hozzáadjuk a kolbászt is, és készre főzzük.
 Ha tojásos változatot szeretnénk, akkor végén beleütjük a tojás is.



8 megjegyzés:

  1. Guszta! Nálunk mindkettő változat nyerő, bár mostanában a füstölt dolgokat nem annyira bírjuk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva! Sajnálom, hogy a füstölteket kevésbé bírjátok, pedig nagyon finomak....

      Törlés
  2. Istenien néz ki! Nálam a tojásos a befutó, és én sem tudom egész évben megunni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Én is meg tudnám enni bármikor 😊

      Törlés
  3. Szerintem meg tojás nélkül az igazi :-) Az a sok finom kolbi... ránézni is jó volt, aztán "eltakartad" a tojással. Na a viccet félretéve, én is csinálok néha tojásos lecsót, de nagyon ritkán. Nálam a kolbászos a menő...Krumplival még nem próbáltam, de nem ronthat rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mari! Én mindenféleképpen szeretem, de bármelyik változatot készítem, kolbász mindig kerül bele 😊

      Törlés
  4. Olyan jól néz ki, meg is éheztem. Tojással is biztosan finom, legközelebb kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Remélem ízlik majd a családnak 😊

      Törlés